A Facebook már évekkel ezelőtt elindított egy projektet, melynek célja az volt, hogy a közösségi oldalon megjelenjenek az adományozási lehetőségek. Ám mindez kísérleti jelleggel és csak a kiválasztott 19 szervezetet érintően tették meg, illetve az adományozási procedúra a Facebookon belül zajlott le.

Mostantól azonban minden civil, jószolgálati, nonprofit szervezet megteheti azt, hogy a Facebook-oldalára elhelyezi az adományozásra felhívó gombot. Vagyis most már nem kell partnerségi megállapodást kötni a közösségi oldal üzemeltetőjével, hanem a Facebook-oldal fenntartója dönt arról, kínálja-e ezt a lehetőséget.

A nyitás mellett a Facebook jogilag igyekszik megvédeni magát, ugyanis a nem partnerszervezetek esetén a gombra kattintás után megjelenik egy figyelmeztető üzenet, melyben arról tájékoztatnak, hogy a csoport nem ellenőrzött, nem partnere a Facebooknak. Ha valaki ezek után is érdeklődik, akkor átirányítják a szervezet oldalára, ahol adományozhat, ha akarja.