Néhány héttel ezelőtt mutatták be az Uránia Nemzeti Filmszínházban Novák Tamás filmjét, a Cinema Infernot, amely a Rajk-perrel és a hozzá szorosan kötődő Pálffy-perrel ismerteti meg a nézőt.
SZABÓ FRUZSINA ANNA- Nullahategy.hu
A történelmi oknyomozó dokumentumfilm azt az időszakot állítja középpontjába, amit udvariasan a kommunista hatalomátvétel korának, pontosabban kifejezve Rákosi Mátyás totális diktatúrája kezdetének nevez a történetírás. De a film cselekménye továbbmegy, egészen napjainkig követi a közel 60 éve lezajlott események hatását. A Cinema Inferno nem személyek vagy életutak mentén vezet végig a kirakatperek eseményein, hanem egy másik film, a Vesszenek az árulók kalandos, rejtélyes sorsáról szól. De hogyan jött a film ötlete? Mit is mesélnek el ezek a történetek? És mi is bújik meg a kommunista filmes propaganda mögött?
A Nullahategy.hu az izgalmas, ledöbbentő és megrázó Cinema Inferno rendezőjével, Novák Tamással beszélgetett.
“A történet még 2010 őszén kezdődött: a Biszku-film kapcsán találkoztam Sárközy Endrével, aki 1949-56 között fiatal hadbíró volt, és a beszélgetés közben ő említette, hogy 1949-ben a Rajk és Pálffy-per után, mint fiatal, frissen végzett bírót, behajtották az Erkel-színházba és ott kötelezően meg kellett nézniük egy filmet, ami a Pálffy-perről és magáról a kivégzéséről szólt.”
A videót készítette: Szabó Fruzsina Anna és Kerekes András