Amikor napról napra ezrek veszítik el munkahelyeiket, családok megélhetése válik veszélyeztetetté, na, akkor kezdi sugározni a fényűző, csillámporral meghintett életeket bemutató trashreality-jét a Viasat3. A Feleségek luxuskivitelben koncepciójáért már eleve jár a taps, az ütemezésért viszont elvihetnék a „minden idők legszarabbul időzített” műsora díjat.

MM – 061.hu

A Tanár című sorozat évadindító epizódjának levetítése után váratlan bejelentést tett az RTL Klub, miszerint az új évad lekerül a csatorna műsoráról (leginkább azért, mert a kialakult járványhelyzet miatt folyamatosan csökkennek a tévétársaságok bevételei, így nem éri meg drága műsorokat sugározni), így ha halványan is, de bíztunk benne, hogy – a műsor témája okán is – hasonló megoldással rukkol elő a a Viasat3 is. Sajnos, nem így történt, hétfő este leadták a Feleségek luxuskivitelben című műsor második részét is.

A drámai konfliktusok, szürreális helyzetek és sok-sok csillogás mellett a luxusnejek fényűző életét bemutató valóságshow a forgatás időszakában kialakult egészségügyi körülményekre reagálva a társadalmi felelősségvállalás témakörével is foglalkozik majd – ígérik a műsor új évadának beharangozójában. Egyelőre azonban nehéz elképzelni, hogy a botoxkúrák, shopping körutak és wellness tripek közé beilleszthető egy-egy jótékony cselekedet is, igaz, emiatt nem is feleségeknek kell aggódniuk, ott vannak erre a műsor kreatívjai. Jó dramaturgiával, egy-két szirupos jelenettel pedig talán sikerül is majd megvezetni az arra nyitott nézőket.

Az amerikai The Real Housewives formátum mintájára készült Feleségek luxuskivitelbent 2017-ben indította útjára a Viasat3, ez az a műsor, amelyben dúsgazdag magyar feleségek életébe leshetünk be, de akinek nem volna elég a luxusautók, high fashion cipők, dizájner táskák, aranyozott étkészletek zsúfolt és giccses tablója, az sem fog unatkozni, hiszen izgalmakból sincs hiány: intrika a felsőfokon, cicaharc és ciciharc (értsd: kinek a nagyobb, mértékegység: köbcentiméter), póthajtépés, amik mind-mind építik és mélyítik a műsort. A már-már bántóan mesterkélt és megrendezett jelenetekbe – legyen az drámai vagy épp humoros – olykor bekerül egy-egy spontán megnyilvánulás is a szereplőktől, bár ember legyen a talpán, aki el tudja dönteni, hogy az ostoba meglátások, primitív hozzászólások szívből jönnek vagy a szövegkönyvből.

A műsor 3. évadába két új karakter is bekerült – Molnár Nikolett „Nini”, valamint Nagy Noémi is saját márkával rendelkező tervezők, és nagyon úgy néz ki, hogy ezt a négy epizódot kettejük konfliktusára építik a reality készítői. Történt ugyanis, hogy a Nagy által tervezett és megvalósított táska feltűnt Molnár kollekciójában is, ez pedig lopás, akárhogy is nézzük. Feltéve, ha nem csak egy hatásos dramaturgiai fogásról van szó. Mellettük feltűnik az előző évadokból már ismert „dream team”: Csősz Boglárka török milliárdosfeleség, exmodell, Vasvári Vivien, egy gyerekruhákat árusító webáruház tulajdonosa, Köllő Babett színésznő, Polgár Tünde, egy aukciósház tulajdonosának felesége, és Yvonne Dederick, a TV2 korábbi tulajdonosa. Jól kontúrozott karakterekről van szó, közös vonásuk – a sok zseton mellett – a bicskanyitogató stílus. Bogi mindenhez IS ért, Vivien “ami a szívén, az a száján”-típus, Babett a nép gyermeke, Tünde a kifinomult tanárnéni, Yvonne pedig a magabiztos üzletasszony.

Tiszta sor, hogy ez a műsor nem az intellektusra kíván hatni, mégis – akár egy horrorfilmet – félig csukott szemmel vagyunk csak képesek befogadni, amit látunk (a feldolgozás folyamatban). Az első, húsban gazdag epizódban Csősz Boglárka ad tippeket arra, hogyan éljük túl a karantént. Például lepjük meg a férjünket egy portréval! Nincs más dolgunk, mint áthívni egy festőművészt – de olyat, aki több ezer eurót kér –, modellt állni bikiniben, és már indulhat is a buli! Fedetlen testrészekkel egyébként nemcsak itt, hanem az epizód fő attrakciója, a divatbemutató alkalmával is találkozhattunk, és a pucérkodás a következő részben is a koncepció része marad. A luxinejek ugyanis a balatoni wellness központban egy minitrónon ülve ismerkednek a vaginagőzölés csodálatos eljárásával. Kis internetes kutatómunka után megtudhatjuk, hogy ezt a módszert – amit egy holisztikus gyógymód féleségnek tartanak (?) – egy hollywoodi sztár, Gwyneth Paltrow is reklámozza, innen nézve már jobban érthető, miért kellett okvetlenül kipróbálni az altáji gőzölést hazai celebjeinknek is.

Hogy a hátralévő két részben mivel sikerül még überelni a látottakat, egyelőre rejtély, ahogyan az is, hogyan értelmezhető a jótékonykodás luxusfeleség-módra. Mindenesetre akár Gucci-szájmaszkok egészségügyi intézményekbe való eljuttatásáról, akár limitált szériás, harmatos rét illatú kézfertőtlenítő piacra dobásáról legyen is szó, az már értékelhető lépés lesz tőlük.

Fotók: Viasat3