Egy érzékeny és egy érzéki hölgy új lemezét szemlézzük, mert itt a nyár, amikor mindennek meg kell felelni, egyszerre kell hogy meleg legyen, de azért pont ilyen fontos, hogy árnyékban hűsöljünk. Nem könnyű a nőkkel, de Katy Perry és Alica Keys megoldotta. Perry a napfény, Alicia a hűs árnyék, de ahogy a Nap hol eltűnik, hol előbújik, úgy változik a felállás a két művésznő lemezén is.

PZL – 061.hu

Katy Perry Witness című új, ötödik lemezének coverjén  a művésznő szájában egy szem látható, ami azt sejteti, hogy a dance-popnak esetleg új dimenziói nyílnak meg. Nos, az album egy korrekt minőségi tánclemez, ezeket a dalokat fogjuk hallgatni a kereskedelmi rádiókban karácsonyig, ami se nem jó, se nem rossz, egyszerűen tény, ahogy tény az is, hogy a sokszoros platinalemezes művésznő Chained To The Rhythm című diszkólátomása hetekig vezette az összesített hazai rádiós toplistát. Perry maga írta a dance daloskönyv sztendedjeinek megfelelő dalait, és tényleg egy szavunk nem lehet, ilyen egy globális sztár albuma 2017-ben, olyan közreműködőkkel, mint Nicki Minaj (Swish Swish), vagy Skip Marley (Chained To The Rhythm), Migos (Bon Appétit). Az utóbbi dalhoz rendelt videót mára már többszázmillióan nézték meg, ami rekord lehet a letöltések történetében.

És azok is megnyugodhattak, akik azt gondolták, hogy a Hillary Clinton-féle kampányba rendesen beálló Perry majd előáll egy politizáló albummal, mert úgy tűnik, hogy a korteskedés csak egy tánc volt Perry életében, illetve a politikai szórakoztatóipart külön tudja választani a showbiz hasonlóan hazug világától. Érdekes, hogy az első körben nem kapott figyelmet a Roulette című dal, ami hangszerelésében némileg eltér a tipikus dance-daloktól, de végül is Perry esetében maga az erődemonstráció a lényeg. Ez egy korrekt, de némileg önismétlő album, ugyanakkor Perry van akkora kortárs ikon, hogy az összképbe ez nem zavar be.

Más minőség természetesen a 15 Grammy-díjjal körbedíszített R’n’B-vel és, a soul-lal kacérkodó díva, Alica Keys Here című hatodik lemeze, igazi prémium termék. Változatos hangszerelésű album a gospeltől (Gospel) a balladákon át (Kill Your Mama) egészen a hatalmas soul-áriákig (Illusion Of Bliss) van itt minden, ami garantál még vagy három Grammyt. Kellemes, a maga nemében hibátlan albumról van szó, olyan ihletett és megélt dalokkal, mint amilyen az akusztikus gitár alapokra elgondolt Blended Family című remeklés.

Talán kicsit sok rajta az öt közjáték, ami afféle koncept album zsánert is ad az albumnak, de idővel megszokjuk azokat is. Számos énekesnő (Rihanna, Lady Gaga, stb.) gondolja azt, hogy a produkciója afféle art-pop, ami azért erős túlzás lenne, viszont Alicia Keys simán megugorja ezt a szintet. Az album sokszínűsége, változatos hangszerelései is inkább az előnyére váltak, bár a közjátékok olyanná teszik a lemezt, mintha egy képzeletbeli családi dráma soundtrackje lenne. A Here azonban nem film, hanem fotóalbum, amibe Alica Keys nemcsak a megsárgult képeit ragasztotta be, hanem jótállási jegyet és minőségi garancia igazolását is.

Katy Perry
Witness
Universal

17 szám 70 perc

Alica Keys
Here
Sony
18 szám 72 perc