Magyar Divat & Design Ügynökség és a Camera Nazionale della Moda Italiana közös mentorprogramjának köszönhetően nyolc magyar márka egyedülálló lehetőséget kapott, hiszen a Milan Fashion Week hivatalos programjaként, a Spazio Cavallerizze impozáns épületében állíthatták ki kollekciójukat február 20. és 24. között. Mind a nyitóünnepségre, mind a közös divatbemutatóra rengeteg szakember, influencer és buyer látogatott el, hogy megismerkedjen a tervezőkkel és a kollekciókkal.

061.HU

A milánói divathét során, a kiválasztott magyar márkák – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsanyi és a Zsigmond Dora menswear – ruháira több százan voltak kíváncsiak, a tervezők számos külföldi showroom vezetőjével léptek kapcsolatba, és sokak között már elindultak az egyeztetések a jövőbeli együttműködésekről.

A pénteki show előtt a tervezők Giulio Martinello, a Vogue Italia stylistjának segítségével válogatták össze azokat a darabokat, melyek egy kollektív divatbemutató keretében engedtek bepillantást a magyar divat világába. A nemzetközi szinten is elismert stylist olyan hírességekkel dolgozott korábban együtt, mint Beyonce, Milla Jovovich vagy Amber Heard. Az első sorokban nemzetközi üzletek buyer-ei, szakmabeliek és olyan influencerek ültek, mint Erica de Matteis, Miss Universe Italy, aki az egyik magyar tervező ruháját választotta erre az alkalomra.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy ilyen sokan érdeklődtek a magyar divatbemutató iránt a Milan Fashion Week alatt. A nyitóünnepségen olyan szakemberek vettek részt, mint például Riccardo Grassi, aki több mint harmincéves szakmai tapasztalattal rendelkezik az új márkák felkutatásában. A pénteki show is teltházas volt, sokan állva figyelték a kollekciókat. Rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk, és úgy gondolom, hogy ennek a sikeres rendezvénynek és a magyar bemutatkozást támogató olasz együttműködésnek köszönhetően Magyarország felkerült a nemzetközi divattérképre” – tette hozzá Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.

„Stratégiánk két fő pillére a fiatal tehetségek és a nemzetközivé válás támogatása, ezért nagyon örülök a Camera Nazionale della Moda Italiana és a Magyar Divat & Design Ügynökség közötti együttműködésnek. Nagyon örültem, hogy ennyi tehetséget és kreativitást láthattam azokban a tervezőkben, akik Milánót választották, hogy bemutassák kollekciójukat a kifutón.

Ezen a feltörekvő tehetségek részvételének is köszönhetően Milánó a fiatal tehetségek fő inkubátorja, mindez pedig megerősíti az elsődleges helyünket a nemzetközi színtéren.” – mondta el Carlo Capasa, a Camera Nazionale della Moda Italiana elnöke.

Arról, hogyan készültek a tervezők a nagy milánói útra, itt nézheti meg videós anyagunkat.