• A Magyar Vasúttörténeti Park beceneve: Füsti Park, amely Európa egyik legnagyobb szabadtéri és egyben legelső, interaktív vasúti múzeuma.
  • A 70 000 m² alapterületű Vasúttörténeti Parkban több mint 100 vasúti jármű tekinthető meg.  A járművek rendszeresen közlekednek bel- és külföldre nosztalgiavonat forgalomban.
  • A 2000. július 14-én megnyitott Parkban állomásozik az ország legöregebb, működő gőzmozdonya 1870-ből és a legendás Árpád motorvonat a harmincas évekből, amely 2 óra 57 perc alatt tette meg a Budapest-Bécs közötti távolságot.
  • A parknak otthont adó, a Tatai út és a Rákosrendező Pályaudvar közötti terület az 1910-es évek óta a vasúthoz tartozik. Itt nyitotta meg kapuit 1913-ban az Északi Fűtőház, ahová a Nyugati Pályaudvar megszűnő fűtőháza költözött át. A mozdonyok javítását és karbantartását végző üzemet 1950-től Hámán Kató Fűtőháznak, a ’70-es évek elejétől pedig Hámán Kató Vontatási Főnökségnek, majd a rendszerváltás után Északi Gépészeti Főnökségnek hívták. Egészen 1998-ig végezték itt a mozdonyok karbantartását, amikor is az Északi GF a hozzá tartozó Nyugati motorszínnel együtt megszűnt.
  • A Vasúttörténeti Park főépületében található Orient Csarnok Budapest egyik legnagyobb egybefüggő és fűthető rendezvénycsarnoka. A mennyezetet borító vastraverzek rendkívüli és egyedülálló hangulatot adnak a teremnek.

img_0144_

Vasutas szleng- szótár

Bolháskocsi „Bóhás” – Szövetborítású ülésekkel ellátott személykocsi /1. osztály/
Dobj egy vasat! – Állítsd át a váltót!
Fekve marad – A vasúti zsargonban az elromlott, szolgálatképtelen mozdony
Kéttablettás IC – Borvidékre járó vonat.
Plafonragasztó – Felsővezeték-szerelő.
Roncsderbi – Napi vizsgára érkező gépek csoportja.
Vitorla – Áramszedő
Sóhajok hídja – A Budapest-Nagykanizsa vonalon Zalaszentjakab és Nagyrécse közötti nehéz emelkedő, ahol a gőzvontatás idején a fűtők nem győzték rakni a kazánt. Amikor átértek a szakaszon, felsóhajtottak.