25 esztendő a divat igézetében – Katti Zoób divatház show-ja nyitotta meg a közép-európai divathetet

Pár napra a divat szerelmesei ismét Budapest felé fordulnak, ugyanis pénteken kezdődik a Budapest Central Europen Fashion Weeken. A Magyar Divat és Design Ügynökség egyik legjelentősebb idei rendezvényének három napja alatt csaknem 40 hazai és nemzetközi tervező mutatja be 2019/20 őszi-téli kollekcióját a Várkert Bazárban. A divatseregszemle nyitó produkciójának pedig igazán méltó bemutatót választottak a szervezők, ugyanis a 25 esztendős Katti Zoób divatház darabjait vonultak fel az impozáns épületben. A ház 2019/20-as őszi/téli kollekciója mellett az elmúlt 25 év ikonikus anyagmintáit is megcsodálhatták a résztvevők. A show után készítettünk villáminterjút Zoób Kati divattervezővel. 

C.N.- 061.hu

Miért épp a Belvárosi Piacot választották helyszínül a 2019/20 ősz-tél kollekció bemutatására?
Néhány hónapja kitüntetett a Főváros a számomra nagyon kedves Budapestért díjjal. A divat számtalan kommunikációs lehetőséget rejt, én pedig most azt is szerettem volna mondani, hogy rajongok Budapestért, a Belvárosért, az V. kerületért, az élhető mértékekért, az ezerszínű kínálatért….és hogy köszönöm Budapest!

Mi adta a kollekció inspirációját?
A jövő téli tendenciákon túl nagyon inspiráló visszanézni az elmúlt 25 évre, óriási kreatív tárház, amiből szemezgetve kialakult az aktuális irány. Csatlakozva a trendekhez mi is megünnepeltük a márkánk szimbólumait, mint a 25 év alatt sok tartalommal megtöltött logót, az összetett kockát, vagy a gyakran felbukkanó rózsát.

Az esemény a Budapest Central Europen Fashion Weeken égisze alatt valósult meg. Mit gondol miért van szükség ilyen nagy volumenű hazai divateseményekre? Mit adhat ez a bemutatkozó tervezőknek?
A Budapest Central Europen Fashion Week egy remek kezdeményezés, amit 10 – 20 év múlva jobban tudunk majd megítélni mint most, hogy még csak a harmadik szezonját éli. Számomra világossá vált az elmúlt 25 év „magányából”, hogy sokkal szerencsésebbek azok, akik egy régió átfogó eseményén mutathatják meg első lépéseiket, kaphatnak erőt inspirációt egymástól, támogatást a legfontosabb nemzetközi szereplőktől. Meggyőződésem, hogy nagyon nagy lehetőséget kapnak ezáltal a pályakezdő tervezők.

Mit tanácsolna a feltörekvő divattervezőknek, hogyan lehet a pálya csúcsán maradni, és nemzetközi sikereket elérni?
Nincs általános tanácsom, mert ez olyan felületes lenne mintha például egy általános bankhitelről beszélnék. Minden kihívásokkal teli pálya egyszerre nehéz és egyszerre szép. A siker is mindenhol mást jelent. 25 éves pályámon számomra legfontosabb tulajdonság az a belső nyugalom, ami ahhoz kell, hogy egy kreátor a saját útját járja és ne fújja át mások pályájára a szél.

A rendezvényen részt vett Pintér Katalin, a Gerbeaud Gasztronómiai Kft. tulajdonosa és Szentgyörgyvölgyi Péter, az V. kerület polgarmestere.

 

Ha egy asszociációs játékot játszanánk és meghallaná a magyar divat kifejezést, mire gondola?
Arra, hogy bővíteni kell a szókincsünk! A magyar orvos, a magyar epertermelő, vagy a magyar óvodás, mind olyan általános csoportok, amelyben benne rejlenek az egyéniségek. Kicsit közelebb kell menni, kicsit jobban kell megnézni, és mindjárt kiderül, hogy a magyar divat milyen sokszínű, értékes és természetes.

Fotók: Horváth Péter Gyula

2019-03-31T07:55:29+02:00 2019. március 29.|