A legnagyobbak – Főművek és fontos képek Munkácsytól Kondor Béláig címmel látható kiállítás július 27-től a belvárosi Kieselbach Galériában. A reprezentatív katalógussal kísért, szeptember elejéig látogatható kiállítás a magyar festészet és szobrászat kiemelkedő alkotásait mutatja be. A tárlaton bemutatott valamennyi mű megvásárolható a helyszínen.

061.hu

Vaszary János négy képe, közöttük az Itáliai emlék című festmény szerepel a tárlaton, a 19. századi nagy klasszikusokat mások mellett idősebb Markó Károly alkotása képviseli. Lotz Károly Magyar tája és Hollósy Simon Két tűz között című zsánerképe mellett látható lesz Munkácsy Mihály Krisztus Pilátus előtt című óriásfestményéhez készült önálló értékű portréja is.

Hollósy Simon: Két tűz között, 1891

Koszta József a Kukoricatörőkkel, Csók István virágcsendélettel, míg Rippl-Rónai két pasztellképpel szerepel a válogatásban. Az 1920-as évek újklasszicista törekvéseit többek között Aba-Novák Vilmos a Felsőbányán készült Fésülködéssel és egy szolnoki mulatságot ábrázoló kompozícióval, míg Patkó Károly egy reneszánsz hangulatot idéző női portréval képviseli.

A tárlat anyagának válogatói és rendezői gondot fordítottak arra, hogy néhány jellegzetes festői téma érzékelhető hangsúlyt kapva megragadja és vezesse a nézők fantáziáját. A tárlaton szinte külön szekciót alkotnak Egry József múzeumi rangú főművei, amelyek a két világháború között a legjelentősebb magángyűjteményeket gazdagították. A Szent Kristóf a faluban, a Virágzó mandulafák és a Szigonyvető, az Oltványi-, a Fruchter-, és a Glücks-gyűjtemény egykori gyöngyszemei a Balaton világát is megidézik.

Aba-Novák Vilmos: Fésülködés, 1925

A Balaton-szekció mellett lesznek budapesti látképek, gyümölcscsendéletek, napraforgók, valamint a magyar szenteket és a történelem neves szereplőit, eseményeit megidéző kamara-válogatások. Izgalmas csoportot alkotnak a két világháború közötti magyar iparművészet egyik legnagyobb alakjának, Megyer Meyer Antalnak virtuóz akvarelltechnikával készült rajzai is, többek között az 1938-as budapesti Eucharisztikus kongresszus nagymiséjén használt monstrancia gazdag kidolgozású terve.

A ma még kevésbé ismert, felfedezésre váró művészek közül a szegedi Cs. Joachim Ferenc egy izgalmas kompozíciójú párizsi alakos látképpel, míg Pap Géza egy dunabogdányi tájjal szerepel. A közelmúlt magyar művészetét és a kortárs törekvéseket mások mellett Kondor Béla aranyfestésű ikonja, Veszelszky Béla tájképe, Korniss Dezső festménye, El Kazovszkij egy korai munkája, St. Auby Tamás Kénmaszk című munkája, valamint Szent Nyáry Lóránt és Korga György egy-egy monumentális alkotása képviseli.

Kieselbach Tamás 1994-ben, közel másfél évtizedes műkereskedői gyakorlattal, művészettörténész diplomával és a korszak egyik legjelentősebb magángyűjteményének létrehozása után nyitotta meg első üzletét az 5. kerületi Falk Miksa utcában. 1996 decemberében költöztette galériáját a mai, jól ismert  helyére. A Szent István körút sarkán, az egykori Luxor Kávéház legendás termeiben található reprezentatív üzlet 1997 szeptemberében rendezte meg első aukcióját, s rövid időn belül a magyar műkereskedelem vezető szereplőjévé vált. A Kieselbach Galéria az elmúlt, közel két évtizedben összesen 52 festmény-, 12 jótékonysági és 3 fotóárverést rendezett. Számos festő egyéni aukciós rekordja mellett nevéhez fűződik a legdrágábban eladott magyar festmény értékesítése is. Csontváry Kosztka Tivadar A szerelmesek találkozása című képe 230 milliós leütési áron kelt el a 2006. december 15-i árverésen, amely mérföldkőnek számít a hazai műkereskedelem történetében.
Az aukciós tárlatok mellett a galéria rendszeresen rendez sikeres időszaki kiállításokat, valamint az elmúlt 15 év alatt 39 művészeti és történelmi tárgyú kötetet jelentetett meg. Monumentális, a hazai festészet történetét újraíró albumaival alapvetően változtatta meg a magyar vizuális művészetről addig kialakult képet. A galéria célja, hogy a magyar képzőművészetet a mindennapi élet szerves részévé váljon.

A vezető képen Koszta József Kukoricatörők című festménye látható