A Leander Szimfonik telt házas év végi BOK Csarnok-béli koncertje után egy exkluzív színházi koncertélménnyel készül az ország egyik legnagyobb presztízzsel bíró helyszínén, az Erkel Színházban. A Leander Rising, a Leander Kills és az Amigod zenekarokból is ismert, többszörös platinalemezes, Fonogram- és Petőfi Zenei díjas, 2022-ben az “Év férfiénekesének” választott Köteles Leander 33. születésnapján – 2018. március 15-én – különleges ünnepi koncertet adott, ahol legfontosabb dalainak Pejtsik Péter által készített átiratait adta elő nagyzenekari kísérettel. A nagy sikerű bemutató után Budapesten minden évben színpadra állt a Leander Szimfonik produkció újabb és újabb dalokkal kiegészítve a repertoárt.
LSZF- 061.hu
Sok interjúban elmesélted, hogy kicsi korod óta a zene mennyire fontos számodra. Mikor volt az, amikor igazán megfogott egy szimfonikus vagy nagyzenekari lemez, akár egy nóta? Mennyire kell szerinted erre a műfajra megérni, akár hallgatóként, akár előadóként?
Nem volt jellemző, hogy szimfonikus koncerteket hallgattam volna, az első meghatározóbb pont azt hiszem a Metallica S&M című lemeze volt, itt a zenekar a San Franciscó-i Szimfonikusokkal egészült ki. A két lemezen ismert Metallica számok klasszikus, nagyzenekari átiratait hallhatjuk, ezzel együtt a domináns szerep azért a gitároknak, a dobnak, és természetesen Hetfield énekének jut. Egyébként én azt gondolom, hogy ez a műfaj korral érik be. Az ember kipróbálja magát több stílusban, aztán egyszer elérkezik a szimfonikus hangszereléshez, amely szerintem a zeneiség csúcsa.
Téged a metál és a rock vonaláról ismernek leginkább, ám 2018-ban elindult a Leander Szimfonik sorozat? Hogyan született meg ez a formáció, hogyan kell elképzelni Pejtsik Péterrel a közös munkátokat?
Szeretnék erről valami romantikus sztorit elmesélni, de nem így történt. Szarka József menedzserünkkel dumáltunk arról, hogy az lenne egyszer a csúcsok- csúcsa, ha a dalaim szimfonikus környezetben szólalnának meg. Ehhez a végső löketet az adta, hogy kibéreltük a BOK- csarnokot, Józsi már régóta ismerte Pejtsik Pétert az After Crying zenekarból, így belevágtunk a közös munkába. Első körben Leander Rising és a Leander Kills legfontosabb dalait kiválogattuk, azokat, amelyek passzolnak ebbe a környezetbe. Nagy szerencsém volt, mert Peti hasonlóan őrült ember, mint én, így meg tudta fogni az egészet úgy, hogy a szimfonikus műfajban ugyanazt a lendületet hozza, mint a metál zenében, gitárok és dob nélkül.
Nekem a zenekarral túl sok dolgom nincsen, mivel Péter a hangszerelés mellett karmester is, és ő viszi a hátán az egész zenei megszólalást. A színpad három szekcióból áll. Vagyok én, mint énekes- előadó, van a zenekar, és a kettő között Péter karmesterként közvetít. Azt hiszi mindenki, hogy a metál zenében sokkal durvább teljesítményre van szükség ének fronton, de ez tévedés. Itt van a hangom legjobban igénybe véve, mivel itt nem lehet a gitárok és a dob mögé elbújni, nagyon kiszól az ének, és nagyon-nagyon oda kell figyelni. Nehéz, de élvezem.
A zenekarban komoly változás történt a két gitáros személyében, így az utóbbi két- három hónap erről szólt, de a nyarunk az erős lesz, és május 7-én, vasárnap új számmal és videóklippel érkezünk.