Újra eljött az idő, hogy leműszakiztassák a Vasember harci robotjait. Az olajcsere és centrírozás után a széria erre az évre is megkapta a forgalmit. A Bosszúállok: Ultron kora küzdelme a bevételi oldalról szinte Shakespeare-i, hiszen a minden idők legjobban fialó hétvégi eredménye a Bosszúállók 1. volt, tehát az új résznek „saját magát” kellett volna legyőznie, de ez nem sikerült.

 PZL – nullahategy

Avengers_2_1080x1920_main_12VA nyitóhétvége alakulásába beleszólt a Mayweather-Pacquiao-bokszmeccs, amit az évszázad mérkőzéseként harangoztak be. Sportmánia elleni szupererőt még nem találták fel a forgatókönyvírók, az ökölvívás iránti rajongást még Amerika Kapitány pajzsa sem tudta kivédeni.

A Bosszúállók széria nyilván arra épül, hogy két hős több, mint egy hős. Három pedig még ennél is több, szóval, pakolj mindent be egy filmbe, és a sok szupererő majd összeadódik. A szuperhős castingból azért kimaradtak néhányan, Joss Whedon rendező azt hozhatná fel mentségként, hogy azért alapvetően a Marvel csapat játékosait szerződtette. És ha túltesszük magunkat azon a mondaton, hogy „úgy szaporodnak, mint a katolikus nyulak” (miért más vallás elkötelezettjeinek nem a család áll a középpontjában?), akkor rá is térhetünk a filmre, ami csak akkor működik, ha akció van. Amikor érzelmeskednek, vagy Coelho-féle bölcsességekkel lepik meg egymást a fényről és az életről, akkor az olyan lesz, mintha egy berozsdásodott megatronnal akarnál elsőáldozni.

Egy dodgem is csak akkor ér valamit, ha pörög, vibrál, ha mindennek nekiütközik, pörög ezerrel. Ha leáll, akkor csak egy ócska vasdarab. Szerencsére a Bosszúállok: Ultron kora nagy része tömény akció, persze az ember fél óra után úgy elfárad, mintha bedobták volna egy betonkeverőbe földrengéskor. Világos, egy technológiai innovációkra épülő film akkor működik, ha megnyit egy új dimenzióit.

Ezúttal egy várost metszettek ki a helyéről, és lőtték fel néhány száz méter magasra, ami ott lebegett a felhők között, miközben harci robotok ugráltak a levegőbe katapultált felhőkarcolók között. Mindez eszünkbe juttathatja René Magritte híres The Castle of the Pyrenees című 1959-es festményét, csak itt az egész fel van turbózva némi transzformer romantikával.

Avengers_2_1080x1920_fekete_ozvegy_12VAz aranycsapat kapitánya, Tony Stark, a Vasember revitalizálja a békefenntartó programját, de ez nem tetszik azoknak, akik azt gondolják, hogy az emberiség életének az adna új impulzusokat, hogy ha becsapódna egy-egy meteorit, lásd a történelem előtti idők kataklizmáit. Ultron rosszfiúi erre egy várost szemeltek ki, amit fel is emeltek a felhők közé, hogy majd a földre dobva a házakat meteor becsapódást szimuláljanak.

Vasembernek (Robert Downey Jr), Amerika kapitánynak (Chris Evans), Thornak (Chris Hemsworth), a Hihetetlen Hulknak (Mark Ruffalo), a Fekete Özvegynek (Scarlett Johansson) és Sólyomszemnek (Jeremy Renner) persze más elképzeléseik vannak a Föld jövőjével kapcsolatban. Mivel a szuperhősök karaktere általában egydimenziós, ezért az alkotók behoztak két másik szupert, a Maximoff-testvérpárt, a boszorkányosan szép Wandát (Elizabeth Olsen) és a melírozott hajú, román focistára emlékeztető szupergyors Pietrót (Aaron Taylor-Johnson), akik a végén rájönnek, hogy a Föld valójában kellemes élőhelye a szuper képességekkel rendelkezőknek, így szembefordulnak a kamion kasznira szerelt Anti-Krisztussal, Ultronnal, hogy aztán kezdetét vegye a végső roncsderbi.

Bosszúállok: Ultron kora (The Avengers: Age of Ultron)
szinkronizált amerikai fantasztikus akciófilm
Főszereplők: Robert Downey Jr,Chris Evans, Chris Hemsworth), Mark Ruffalo, Scarlett Johansson