Bridget Jones-t vagy a Glastonbury fesztivál luxusjurtájában ejtette teherbe a Segafredo reklámfiúra emlékeztető multimilliomos netguru, vagy Mark Darcy saját gyermeke keresztelőjén. Ez már elég vicces, hát még az, hogy Bridget 43 évesen lesz anya, ami tényleg olyan, mint egy igazi szingli mese.

PZL- 061.hu

Szinglikről szóló filmekben megszokhattuk a fahéj illatú pékségeket, a fair trade kávézókat, a gondosan manikűrözött virágoskerteket, ezek benne is vannak a műfaj arculati kézikönyvében… De amikor minden olyan cuki, mint a Coca-Cola karácsonyi spotjában, akkor meglepő, hogy a film járulékos üzenetei mellé (légy szingli, valósítsd meg magad, a család a lúzerek menedéke, támogasd az elnyomott orosz anti-putyinista punkegyütteseket), az „érintetlen Anglia” idilljét kapjuk, amilyenre a vidéki konzervatív szavazók vagy a Poirot-epizódok helyszínvadászai vágynak. A jelenetépítkezések olyanok, mintha egy bohózatot látnánk a Játékszínben, ami nem baj, de Fielding mindig elsüti a “Bridget nagy nyilvánosság előtt leég” jellegű poénokat, mert éppen félreért valamit.

1008-renee-main-1200x630

De a film működik, a poénok fele ül, a szvinger partit szexuális svédasztalnak nevezni tényleg vicces, a Glastonbury fesztiválon felboruló Toi-Toi WC-k és a sárban, fehér ruhában pofára esés már nem annyira. Természetesen ezúttal is Renée Zellweger alakítja Bridget-et, és fontos szerep vár Mark Darcyra (Colin Firth) is, de Hugh Grantet – akinek állítólag nem tetszett a forgatókönyv – “kinyírták”, ő repülőgép baleset áldozata lett. Az egyre inkább Kovács P. Józsefre emlékeztető Colin Firth úgy tűnt kissé unta a szerepét, vagy a figura lett a kelleténél sótlanabbra véve.

Jack Qwantot alakító Patrick Dempsey, a másik szívtipró már izgalmasabb karakter, ő hozza azt a trendi negyvenest, aki olyan elegáns és áramvonalas, hogy ha indulna egy közvilágítási tenderen, jó eséllyel megnyerné. Persze, egy szülés sem úgy zajlik, ahogy a filmen látjuk, például a két apuka be sem öltözik, utcai ruhában csetlenek-botlanak a szülészeten, és persze jogos: ez csak egy mozi… És az sem baj, hogy jött a folytatás, ugyanis, a baba motívum még nagyon benne volt sztoriban.

bridget-jones-gallery-06

Az angol vígjáték-iparnak óriási löketet adó 2001-es Bridget Jones naplója 280 milliót hozott, míg a Bridget Jones: Mindjárt megőrülök! 260 millió dollárt kalapozott össze, Bridgetnek tehát szülnie kellett. Ez volt az utolsó esély arra, hogy eladják a sztorit, hiszen csak Renée Zellweger hozhatta a karaktert, aki 47 éves, tehát éppen túl van a szülni képes koron. A 2001-es első epizódot is jegyző Sharon Maguire csillogó sztaniolpapírra forgatott filmjében kapunk népmesei motívumokat is, van benne fehér herceg fehér lovon, Hamupipőke, és minden, ami a női magazinos publikban szerepel, csak itt vicces dialógusokba tették a csajszis bonmotokat.

bridget-jones-baby-set-pictures

A film alaphelyzete (ki a gyerek apja) a körúti bohózatok jellegzetes fordulataira épül, innen szép nyerni, és azt kell mondanunk, hogy a szerény történetet megmentik a jó dialógusok, a vagány kommentárok, a brit vígjátékok aranykorát idéző karakterek és atmoszférák, ugyanakkor láthatunk ultrahangos felvételeket, szülést, keresztelőt, temetést, és még egy esküvőt is, mindent, aminek láttán kiesik a nők kezéből a távkapcsoló. A Bridget Jones babát vár ügyesen figurázza a kortárs divatot (trendszakáll, hipszterdivat, szelfi-kultúra), és persze nem lesz olyan meggyőző, mint az első rész, de nem is esünk úgy pofára, mint a fehér pulóveres Bridget Glastonbury sarában.

Bridget Jones babát vár
színes, szinkronizált angol romantikus vígjáték
rendezte: Sharon Maguire
forgatókönyvíró: Helen Fielding
szereplők: Renée Zellweger, Colin Firth, Patrick Dempsey, Jim Broadbent, Celia Imrie
Bemutató: 2016.09.15.

Fotó: UIP