Debussytől Berióig, Stravinskytól Vidovszkyig ível a Concerto Budapest Concerto Color című, három koncertből álló tavaszi sorozata a Budapest Music Centerben (BMC). A szombati nyitókoncert a Concerto Budapest vezetőjének, Keller Andrásnak különleges válogatása, mely akár Kis esti cirkusz alcímmel is illethető Csalog Gábor legújabb művére reflektálva – írják a zenekar sajtóközleményében. A válogatás a kortárs dallamok mellett a dzsessz világát is megidézi Stravinsky Ragtime for 11 Instruments című alkotásán keresztül, zárásként pedig Berio Folk songs című átirata kínál egy kis világzenei ízelítőt Harcsa Veronika közreműködésével.

MTI

A második, május 6-i koncert jeligéje: a kortárs köntösbe öltöztetett romantika. “Ez az est a klasszikus értelemben vett szenvedély és az expresszivitás egyfajta alternatívájáról szól. Megmutatja, hogy a kortárs zene nem felülírja és leváltja a romantika szenvedélyét, sokkal inkább továbbgondolja és átértelmezi azt” – fogalmaznak a közleményben. A műsorban két ősbemutató is elhangzik: az egyik Gémesi Géza Hajnal című műve – a szerző az est karmestere is -, a másik az ifjú tehetség, Horváth Márton Levente Falak című műve.

A Concerto Color bérlet záró koncertjét május 27-én korunk egyik legizgalmasabb és legeredetibb szerzőjének, Zarándy Ákosnak az absztrakt motívumai és “hangtani poénjai” nyitják meg – írják. Ezt követően Ligeti György “véletlenek és amorf minimalista motívumok szülte egyedülálló, elvarázsolt muzsikája” csendül fel. Majd az est zárásaként Richard Strauss “derűt sugárzó, családias meghittséget árasztó fúvósszimfóniája” hozza meg a megnyugvást Rácz Zoltán karmester vezetésével.