A magyar járműipar történetét feldolgozó könyv jelent meg, amely az elmúlt 111 év beruházásai mellett azokat a magyar mérnököket, tervezőket, konstruktőröket is bemutatja, akik elismerést vívtak ki a mobilitás világában.

MTI

Boros Jenő könyve a XV. századi kocsi történetével indul, áttekintést ad a múlt századi és az újkori autóipari beruházásokról, beleértve a személyautók, buszok, tehergépkocsik és harci járművek gyártását, a Made in Hungary prototípusokat alkotóikkal együtt, végül a legújabb generáció, napjaink mérnökhallgatói nemzetközi sikereivel tekint a jövőbe. A kötetben helyet kaptak a gazdag múltú magyar járműipar nagy márkái, közöttük a MÁG, a MÁVAG, a MAGOMOBIL, a Csepel, az Ikarus, a Rába, a Kravtex, a NABI, a MABI, sőt a Magyarországon utóbb megtelepedő járműgyártók, az Audi, a Mercedes, az Opel és a Suzuki is.
 
A járműtörténet elismert magyarjainak sora is hosszú, köztük van Bánki Donát, Csonka János, Fejes Jenő, Jedlik Ányos, Galamb József. A kortárs szakemberekkel interjú is készült, így szerepel a könyvben többek között a világ legnagyobb darabszámban gyártott buszcsaládjának, az Ikarus 200-asnak a formatervezője, Finta László és az amerikai csuklós változat gépészeti mérnöke, László Anna, továbbá az autócross-bajnok Hanula Barna motorfejlesztő mérnök, vagy a kisszámú és már nehezen fellelhető magyar személyautó-prototípusok alkotói: Borlóy Mátyás (Mathias kisautó), Csathó József (Sigma mini), Peredy Zoltán (Frog, Silver Sting, Vanessa), valamint Tárnok Zsolt a Vulca GT és Evantra sportkocsi formatervezője. A kötet kiadója a Maróti Könyvkereskedés és Könyvkiadó Kft.

Kép: vezess.hu