Új albummal jelentkezett a szinti-popot az Nagymező utcai operettek világával remekül házasító Hurts, és a botránypop üzletágból a “szomszédlányos vagány csaj” piaci szegmenst ügyesen megszerző Miley Cyrus, aki fenék méretben már utolérte Jennifer Lopezt, és erre olyan büszke, hogy az album coverén is inkább a popója van a fókuszban mintsem az arca. És hogy melyik lemez a jobb? A Hurts Desire című munkája vagy a cicivillantásban is erős Miley Cyrus Younger Now-ja? Nos, lehet, hogy meglepő, de az egykori Hannah Montana-csaj saját műfajában izgalmasabbat alkotott, mint az egyre fáradtabb Hurts.

PZL – 061.hu

A Hurtsnek komoly esélye volt arra a hét éve megjelent Happines után megszólítsa azokat, akik mindent fogyasztanak, ami csak egy kicsit is emlékeztet a Depeche Mode-ra. Mivel a Hurts nagyon emlékeztetett mindarra, ami a nyolcvanas évek eleji szinti-pop zsárenben benne volt, így erre a célcsoportra bizton számíthattak. A 2017-es Desire után viszont eltűnt a hangképből minden, amire komoly áttétekkel, de mégis azt mondtuk volna, hogy olyan dekadens, hideg izé. Már a nyitó Beautiful Ones című slágerben is olyan betéttel találkozunk, ami leginkább egy világbajnokság hivatalos himnuszára emlékeztet.

És a többi dal is inkább a semleges kémhatású, kortalan rádióslágerek világát idézi meg, mintsem egy markáns, egyéni arculatra törekvő zenei képet. Megy az Oh, o, óóóó-zás, és a végeredmény nem lett más, mint a musicalek pátoszát idéző giccs-pop két szépfiúval, akik könnyen lehet, hogy Mága Zoltán újévi buliján is fellépnek majd. Ennek azért is van esélye, mert a Hurts immár hétszer játszott Magyarországon, a magyar néplélek szereti őket, arról nem beszélve, hogy az esztrád, az olasz népopera és a Maroon 5 közös halmazában teret foglalva a Petőfi rádió mellett már a Sláger és a Roxy is simán játszhatja őket.


Miley Cyrus
egy olyan lemezt készített, amit Taylor Swift is összedobhatott volna, ha megmarad a meghitt viszonya a rednexes marharodeós világhoz. Miley egy natúr slágerpop albummal állt elő, countrys ízekkel, amin azért sem kéne csodálkoznunk, mert az ifjú művésznő keresztanyja, Dolly Parton. A Younger Now emberarcú, hétköznapi popzene, alapvetően akusztikus girárra hangszerelve, ami azért is lehet meglepő, mert az 1992-ben született művésznő az egyik legjobb üzleti befektetés, bármelyik lemeze simán a Billboard dobogós helyén nyit. Szóval semmi R&B-s, hiphopos prodecerpop tánczene, csak nettó country pop, ami éppúgy bejön a szigetországban, ahogy bírni fogja az amerikai fegyverlobbi és a vietnámi veteránok is. 

Ha egyetlen szóval kéne jellemezni, akkor azt mondhtanánk, hogy kellemes, letisztult ajánlat, ami mentes mindazoktól a trendi hangképekből, amit szúrópróbaszerűen is megtalálunk mondjuk a konkurencia bármelyik előadójánál. A Love Someones remek groove-ra rádobott popdal, a saját kategóriájában tényleg korrekt munka, inkább ilyen szóljon a rádiókban, mint valami agyatlan R&B-s, elektro partyhimnusz. Tanulság: ne ítélj elsőre, a második esély mindenkinek jár!

 

Hurts
Desire
Sony
13 szám 41 perc

Miley Cyrus
Younger Now
Sony
11 szám 45 perc