Guy Mantzurra izraeli dj-producer egy igazi sámán. Spirituális zenéje sebészi pontossággal hasít végig az elmén. Soron következő szeánszát a budapesti Akvárium Klubban tartja november 26-án, a H!Fly vendégeként. Vele tart az absztrakt, experimentális hangzásáról és divergens gondolkodásmódjáról ismert Robert Babicz és legjobb barátja Guy J. A 061.hu-nak mesélt arról is, őt hogyan ejtette rabul, a ma reneszánszát élő progressive house. 

MIKLÓS KATA – 061.hu

A 90-es évek óta foglalkozol zenével. Gyerekekként zongorázni, majd gitározni és a dobolni tanultál. Aztán jött az elektronika és az első saját zenék, ahogy az első albumok is a 2000-es évek első felében születtek, de akkor még chill out-ban, trip hop-ban és lounge-ban utaztál. Hogyan csöppentél bele a progressive house világába? 
Valóban chill out-al, lounge és ambient zenékkel kezdtem, de mindig is szerettem a sötétebb, hipnotikus, club zenéket, és akárhányszor elmentem egy buliba és szuper hangrendszeren hallgattam ezeket a zenéket teljesen elvarázsoltak és tudtam, hogy ezzel akarok foglalkozni, azt éreztem, hogy ide tartozom. Ez akkor sokkal mélyebb, sötétebb progresszív zene volt.

guy_pressshoot-8261

Mikortól voltál biztos benne, hogy jól csinálod, amit csinálsz?
Hogy őszinte legyek, most sem vagyok teljesen biztos abban amit csinálok, lehet hogy “hülyeségnek” hangzik, de tényleg így van. Egyfolytában új hangokat keresek és fejlesztem magam. Igazából folyamatos keresés és kutatás van.

Közben két barátoddal 2007-ben megalapítottad a PlattenBank müncheni székhelyű kiadót, ahol saját EP-d is megjelent az elmúlt évek alatt. Mennyire nehéz együtt csinálni a producerkedést és a kiadó vezetését? Mennyire folysz bele a kiadó mindennapjaiba, a megjelenések kiválasztásába, az ifjú tehetségek felkutatásába?
Igazából tökéletesen működik együtt a kettő. Nekem mint zenésznek és dj-nek ez egy szuper lehetőség! Ki tudom adni a saját zenéimet, és rengeteg anyagot kapok tehetséges producerektől, akiket szintén támogathatok a megjelenésekkel. A PlattenBank a saját víziónk és látásmódunk. Valahol én vagyok, ahogy a nálunk megjelenő zenék is. Yaniv Tal a társam, ő Münchenben él. Ketten döntünk a megjelenésekről és arról, hogyan történjen a promóció. Együtt beszéljük meg az irányokat, és a hangulatot, amit kommunikálni szeretnénk. Szeretünk előre dolgozni, több hónapra előre meg van az összes kiadvány. Sok nagyon tehetséges producer van, nem tudnék közülük csak egyet kiemelni: Chicola, Khen, Lonya, Dmitry Molosh, Marcelo Vasami – róla korábban itt írtunk – és még sorolhatnám. Az elmúlt 1 évben fantasztikus zenék születtek, valami történik.

guy-mantzur-press-pic-02

2013-ban jelent meg az utolsó albumod a Sudbeat gondozásában, amit azóta számtalan EP követett más kiadónál. Mostanában tervezel újdonsággal előrukkolni?
November 28-án jelenik meg hivatalos formában a Guy in Argentina mixem és külön a zenék a PlattenBank gondozásában. A szettet még júliusban rögzítettük a Buenos Aires-i Bow Clubban. Szintén a PlattenBanknál jelenik meg hamarosan saját EP-m, Blooming Fields néven. Két track lesz rajta: Blooming Fields és Lullaby címmel. Dolgozom egy Bedrock Recordsos remixen is és még sok máson. Ezek 2017-ben várhatóak.

Nyolc éven át voltál Tel Aviv legnépszerűbb klubjának a The Cat & The Dog-nak az egyik rezidense. Ma már csak kéthavonta egyszer lépsz fel Secrets című saját estjeiddel. Ilyenkor speciális szettel készülsz? Miben különböznek ezek az esték a többi bulitól?
A sok utazás miatt nem vagyok már rezidense a helynek, de a Secrets esteket továbbra is megtartjuk. Nagyon különleges éjszakák. Ilyenkor valóban kicsit mást játszunk: egész este b2b szettek (szerk.: két DJ egymás után felváltva rakja a zenéket) mennek, hosszú építkezésekkel és zenei utazásokkal. Mindig olyan fellépőket hívok meg, akiket nagyon tisztelek és nagyon jó barátaim. Többek közt Bart Skills, Marc Romboy és persze Guy J. is vendégem volt. Közös utazás nekünk és reméljük a közönségnek is. A „Secrets” koncepciója, a titok: senki nem tudja, merre megy, és hogyan végződik majd. Lehetne egy Secrets este Budapesten is!  (nevet)

guy_pressshoot-8304

Mi a Guy Mantzur hangzás jellegzetessége? 
Ez nem tudatos munka, magától jön. Én vagyok benne, a környezetem, a stúdió, és az eszközök. De talán a dallamot emelném ki. Olyan zenéket írok, amelyek beindítják az embereket a klubokban és valahogy elér a szívükhöz és megérinti őket. Olyanokat, amelyre emlékszel és érzéseket keltenek benned.

Mit csinálsz máshogy ma, mint évekkel ezelőtt?
Ez végül is munka. Mindig nagyon komolyan veszem azt amit csinálok. A legjobbat szeretném adni a közönségnek. Ezt csak úgy lehet a ha fizikailag és fejben is rendben vagy. A bulik előtt már pihenek, nincs már csavargás a városban mint régen! (nevet) 101 %-os koncentráció van. Az életed, az álmod! Ennek megfelelően kell bánni vele és a saját testeddel is.

guy-mantzur-press-pic-01

Melyek az aktuális favorit kiadók és producerek, akiktől előszeretettel játszol?
Nagyon sok van, amit szeretek, de hogy párat említsek: Lost & Found, Bedrock Records, Kompakt Records, Systematic Recordings. Ezek mind fantasztikus kiadók. Oliver Huntemann Senso Sounds labeljét kifejezetten szeretem. Minden szettemben 2-4 track pörög onnét.

Spirituális beállítottságú vagy. Hogyan jelenik meg a zenédben?
Az alkotás mögött spirituális folyamat van. Én ezt mélyen átélem a zenélés közben. Amikor elérem azt a rezgés szintet, akkor nagyon könnyen jönnek az ötletek és minden magától megy. Ha nem sikerül elérnem, akkor semmi nem megy vagy csak nagyon nyögvenyelősen.

guy_pressshoot-8219

Mesélj a Tel-Aviv-i éjszakákról, az ottani klubéletről és a szabadtéri bulikról. Miben más az európaitól. Miben különbözik a hazai és például a budapesti közönség?
Fantasztikus éjszakai élet van Tel-Avivban. Régen több szabadtéri buli volt, de mostanában visszaszorultak a klubokba. Nagyon hasonló az ottani klubélet a budapestihez, de a legtöbb helyen nincs zárási idő: addig megy a buli amíg  bírják! Közönség tekintetében sincs nagy eltérés, de minden országban valahogy a saját, egyedi módjukon reagálnak a zenére. Az izraeliek inkább belül élik át a zenét és nincsenek sikoltozások. (nevet)

Németországhoz köt a kiadód és Amszterdam a kedvenc városod, te mégis Tel-Avivban maradtál, pedig sok szempontból előnyös lehetne a “költözés”. Miért?
A család, a barátok az életem részei, ott érzem igazán jól magam és ott tudok a zenére koncentrálni. A tenger, az emberek, az időjárás, szintén fantasztikus. Odatartozik a lelkem. Éltem máshol és vannak tervek arra, hogy megint máshol éljek egy ideig, de igazából azért, hogy a felfedezés élménye új energiákat, motivációt és ötleteket adjon, amellett hogy új kultúrával és emberekkel találkozhatom. Ez fantasztikus élmény.

 Hogyan találtatok egymásra Guy J-vel?
Olyan, mintha mindig is a barátom lett volna. Egy közös ismerősön keresztül találkoztunk először, már az idejét sem tudom, hogy mikor, de nem ma volt. Természetesen a zene volt az első kapocs, de ma már annyira szoros a viszonyunk, hogy sokszor órákig beszélgetünk úgy, hogy zenéről szó sem esik. Ő egy nagyon különleges ember, nagyon szeretem. A sok közös pont mellett, mindkettőnknek meg van a saját stílusa és tere.

Mi jut eszedbe, ha azt mondom: november 26, Budapest?
Jó lenne elmenni egy budapesti fürdőbe, ázni egy jót! (nevet) Nagyon várom már a szombati bulit! Budapest az egyik kedvenc városom, fantasztikus a közönség!

A Lost & Found label night következő állomása az Akvárium Klub lesz, november 26-án. Az esemény részleteit itt találod!