Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •  

Minden új Diana Krall album ajándék, amit óvatosan, finoman nyitunk ki, tele izgalommal, pedig tudjuk, hogy mire számítsunk, mégis minden alkalommal meglepődünk, mint a jó feleség, aki kicsit rájátszik a csodálkozásra, amikor ismét kap egy új selyemhálóinget, zsebébe csomagolva egy combfix-szel. Hölgyeim és uraim, megjelent Diana Krall új lemeze, a Turn Up The Quiet!

PZL – 061.hu

Szóval, meglepődünk, meg nem is, de alapvetően inkább örülünk a megbízható minőségnek, az otthonosságnak, az intimitásnak és bizalmat ébresztő profizmusnak. Nem várunk semmi olyat, ami megzavarná az esték rutinját, ha csak azt nem, hogy a nő nemcsak az új selyemhálóinget veszi fel, de a combfixet is, és persze behoz egy pohár bort is. Ehhez a kulisszához elmaradhatatlan a középosztály nyugalmát illusztráló Diana Krall, akinek tizenharmadik stúdióalbumán visszatér a hagyományos jazzhez, és három különböző felállású zenekarral játszik együtt.

Már csak ezért is tűnik Turn Up The Quiet az egyik legváltozatosabb Krall-albumnak, amelyen a művésznő nemcsak zongorán, hanem egy másik hangszerértékű tárgyon, a patikamérlegen is játszik, hiszen hoznia kell a milliós eladásokat, meg kell találnia azokat a dalokat, amelyek sokak számára az egyetlen kapcsolat lesz a jazz világához, így óriási a felelősség rajta, de mégis szokás szerint nyugodt, elegáns, professzionális, mind a hangszerelésben, mind az előadásban, minden lekerekített, bársonyos, puha, mégis öntörvényű, és érvényes a megszólalás.

Persze, hiába építették one man show-ra a produkciót, nem feledkezhetünk el Grammy-díjas producerről, Tommy LiPumáról, és Christian McBride-ról és John Clayton Jr-ról (bass), Russell Malone-ról és Marc Ribot-ról (gitár), Stuart Duncan-ről (hegedű) és Jeff Hamiltonról (dob). Izgalmasan építkeznek a dalok, mindent beleng Krall pozitív melankóliája, ha létezik ilyen egyáltalán, és tényleg változatos a hangszerelés, jócskán teret adva a gitárnak a basszusnak is, miközben a hallgató egyszerre érezheti magát a hálószobájában és egy éjszakai bárban, miközben a L-O-V-E című évődést hallgatja. És még azzal sem kell foglalkozni, hogy jutunk haza, hiszen otthon vagyunk, a selyempuha jazz világában.

Diana Krall
Turm Up The Quit
Universal
11 szám 50 perc

Fotó: Universal


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •