Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 5
  •  
    5
    Shares

Magánlevél törvénytelen közreadása miatt beperelte a Mail on Sunday című brit bulvárlapot Harry herceg és felesége, Meghan hercegnő. A sussexi herceg honlapjukon kiadott közleményében édesanyjára, a néhai Diana hercegnőre utalva azzal indokolta lépésüket, hogy “attól tart, a történelem megismétli önmagát”.

MTI

A hercegi párt képviselő Shillings ügyvédi iroda a londoni legfelsőbb bíróságra beterjesztett keresetében a vasárnapi bulvárlapot és anyacégét, az Associated Newspapers-t “magáninformációval való visszaéléssel, a szerzői jog és a brit adatvédelmi törvény megsértésével” vádolta amiatt, hogy 2018-ban, Harry herceg és Meghan hercegnő esküvője után közzétett egy kézzel írt levelet, amelyet a hercegnő apjának, Thomas Markle-nek írt. Keresetükben azzal is vádolják a bulvárlapot, hogy hamis, lejárató történeteket tesz közzé rendszeresen a sussexi hercegnőről.

Szokatlanul éles támadást intézve a brit sajtó ellen Harry közleményében arról írt, hogy az ugyanúgy kezeli őt, mint egykoron édesanyját, az 1997-ben gépkocsibalesetben meghalt Diana hercegnőt, aki paparazzik elől menekülve vesztette életét. “A legmélyebb félelmem az, hogy a történelem megismétli önmagát. Láttam, mi történik, ha valaki, akit szeretek, oly mértékben válik árucikké, hogy már nem valós személyként kezelik, látják őt. Elvesztettem az anyámat és most látom, ahogyan a feleségem ugyanezen erőteljes erőknek az áldozatává válik” – fogalmazott.

Harry szerint egyes lapok rendszeresen “mocskolják” Meghant, “hazugságok sorát teszik közzé róla”. Mint írta, nem maradhat tovább “néma tanúja felsége szenvedésének”. Harry hercegnek és bátyjának, Vilmosnak régóta rossz a viszonya a sajtóval, amelynek reflektorfényében nőttek fel gyermekként, kamaszok voltak, amikor szüleik elváltak és édesanyjuk meghalt.

A Mail on Sunday szerdán közölte, hogy áll a kereset elé, kiáll az által közöltek mellett. “Határozottan tagadjuk, hogy oly módon megszerkesztettük a hercegnő levelét, hogy az megváltozatta annak tartalmát”.

Meghan hercegnő édesapja, Thomas Markle, aki az Egyesült Államokban és Mexikóban él, lánya tavalyi esküvője előtt többször tüntette fel negatív színben a hercegnőt. Paparazzitól pénzt fogadott el megrendezett fotókért és lemondta részvételét az esküvőn. A Mail on Sunday által közzétett levélben, amelyet állítólag Thomas Markle adott tovább a bulvárlapnak, Meghan arra kéri apját, ne beszéljen a jövőben a bulvársajtóval róla, ne terjesszen róla hazugságokat.


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 5
  •  
    5
    Shares