Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •  

Mindig fárasztó tortúrának élem meg a ruhavásárlást, pláne akkor, amikor elkísér a párom, aki a harmadik bolt után már forgatja a szemét, és unottan nyomkodja telefonját. De az első hazai ruhabár megnyitásával ennek vége!

SZABÓ FRUZSINA ANNA- Nullahategy

IMG_5225Álomból szőtt tündérmesének tűnik az Akácfa utcában az a kis üzlet, amit, ruhabárként aposztrofálhatunk, ugyanis divatos ruhák, kiegészítők veszik körül a bolt közepén álló bárpultot. A szokatlan üzletpárosítás külföldön bevett szokás: a világ nagyvárosaiban senki nem lepődik meg, ha egy pékség és illatszeres, vagy fehérnemű bolt és kozmetika házasodik.

Fehér Barbara és Juhász Katalin a SCHATZI Dress&Bar tulajdonosai gimnázium óta ismerik egymást, a szoros barátságot azonban egy multinál végzett közös munka hozta meg. A SCHATZI-t külföldi bevásárlótúra ihlette, ám az ötleten a lányok egy évig rágódtak. A pályaelhagyó marketinges és jogász 2014 telén határozta el, hogy életre hívják a ruhabolt és bár fúzióját. “ Nőként pontosan tudjuk, hogy a vásárlás mennyire monotonná és unalmassá válhat, akár fél óra után is. Amikor megálmodtuk az üzletet, az volt a fő szempont, hogy élményvásárlást biztosítunk. Az üzletre közösségi térként, mondhatnám játszótérként tekintünk.”- magyarázza Barbara.

IMG_5235-001

De hogyan válhat egy sima ruhaszalon olyan térré, ahová betérni is felüdülés? “A ruhák mellett, nem titok, egy bárt is üzemeltetünk, ahol fröccsel nyugtathatjuk idegszálainkat. De gondolhatunk rá úgy is, mint egy férfi megőrzőre, ahová párunkat egy hideg sörrel leültethetjük, míg mi nézelődünk, próbálgatunk. Az általunk darabról darabra válogatott szépségeken, és a bárhangulaton túl a SCHATZI jóval több, ugyanis összművészeti térként tervezünk minikiállításokat,  az emeleti mozisarokban filmvetítést és kis házibulikat is.  A ruhabár soft opening buliján vendégeink máris Filkey Áron Schatzinak tervezett arculati elemeiben gyönyörködhettek.”

10406989_1660350557527186_4721660824856408096_n

A lányok nem titkolt célja, hogy az urbán coolság csúcsára emelve, egy lifestyle márkát faragjanak a SCHATZI-ból (az elnevezésnek köze nincs a magyar Saci névhez, annál több a német “Schatzi”-hoz, vagyis “Édesemhez”).

Szeretnénk, ha az üzletünkre nem vintage szalonként gondolnának, ugyanis nem vintage darabokat árulunk. Minden terméket magunk válogattuk ki a saját ízlésünkre támaszkodva. Fontosnak tartjuk a tudatos és környezetkímélő vásárlást, ezért minden darab second hand portéka. Később szeretnénk fiatal magyar designerek ruháit is behozni, de az sem kizárt, hogy néhányat mi magunk tervezünk majd. A vendéglátó rész fejlesztése is fontos, annak érdekében hogy a mi SCHATZINK a legkomplexebb élményt adhassa vendégeinek. “

Képek: Nullahategy.hu; SCHATZI Facebook


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •