Jude Law nagyon megörült, amikor az olasz rendező, Paolo Sorrentino felkérte őt egy közös munkára, ám amikor kiderült, hogy egy konzervatív, láncdohányos, fiktív amerikai pápát kell eljátszania, kissé visszahőkölt.

MTI

 “Úgy éreztem, mintha egy tonna tégla esett volna rám, hogy egy pápát kell alakítanom, és nem nagyon tudtam, mihez fogjak, hogy súlyt és hitelt adjak a játékomnak. De Paolo folyton arra emlékeztetett, hogy ez a film egy emberről szól, aki történetesen a pápa. És amikor én is ebből a nézőpontból közelítettem, elkezdett összeállni a dolog” – mondta el a brit filmsztár a hétvégén a Velencei Filmfesztiválon. A The Young Pope (Az ifjú pápa) című televíziós minisorozat első két epizódját versenyen kívül mutatták be a lagúnák városában megrendezett filmmustrán. A sorozat az elárvult Lenny Belardo életét dolgozza fel, akiből a történelem első amerikai származású pápája válik. A szélsőségesen konzervatív egyházfő pedig számos meglepetést okoz a híveknek.

A sorozatot Rómában, Velencében, az Egyesült Államokban, Afrikában és Puerto Ricóban forgatták. A nyolc, egyenként ötven perces epizódból álló, a Vatikán kulisszái között játszódó széria a Sky, az HBO és a Canal televíziók közös produkciójaként született. Pápaként töltött első napján XIII. Piusz Cherry Coke Zerót rendel reggelire, megszid egy idős apácát, aki homlokon csókolja, megtiltja, hogy a képmását ajándéktárgyakra nyomják, és azt sem tűri, hogy a hívek rendesen láthassák vagy nyilvánosan fotózzák, még első szentbeszéde alkalmából sem.Diane Keaton egy apácát alakít a szériában, aki Lennyt az árvaházban felneveli, és később a pápa magántitkára lesz.

Sorrentino, A nagy szépség és az Ifjúság rendezője a velencei sajtóértekezleten arról beszélt, hogy a televíziós minisorozat keretei között több lehetősége adódott a szereplők mélyebb ábrázolására, de egyúttal igyekezett filmes elemekkel is gazdagítani a produkciót. Elismerte, hogy a sorozatban ábrázolt pápa szöges ellentéte Ferenc pápának, de mint mondta, szerinte  akár egy ilyen pápa is állhatna egyszer a katolikus egyház élén. “Lehetséges, hogy egy liberálisabb pápa után egy olyan következik, akinek más elképzelései vannak. Nagy naivitás lenne azt gondolni, hogy az egyház megkezdte hosszú útját a liberalizmus felé” – vélekedett az Oscar-díjas rendező. Sorrentino hozzáfűzte: nem tart a Vatikán reakciójától, mert ha összességében szemlélik az egész filmet, meg fogják érteni, hogy ez egy olyan művészeti alkotás, amely “az ellentmondásokat és problémákat éppúgy vizsgálja, mint a klérus, a papok és apácák lenyűgöző aspektusait”. A Velencei Filmfesztivál szeptember 10-én fejeződik be.

Fotó: thefashionplatemag.com