Húszezer palack magyar bort exportált a Tesco a cseh, lengyel és szlovák áruházaiba a szeptemberi borfesztiváljára.

MTI

Az áruházlánc borfesztiválján a Magyar Bormustrán “Best buy” (legjobb vétel) elismeréssel díjazott kilenc magyar borfajta mutatkozik be. A vállalat célja, hogy a magyar bort régiós szinten is népszerűsítse. A borvásár lehetőséget ad, hogy a magyar borászatok megismertessék boraikat a közép-európai vásárlókkal. A Tesco eddig 54 különféle magyar bort, mintegy 2 millió palackot exportált a közép-európai régióba. A cseh áruházakba 830 ezer, a szlovák hipermarketekbe 870 ezer, míg a lengyel boltokba 176 ezer palack került.

Magyarországon tavaly mintegy 22,5 millió palack bort értékesített az áruházlánc. Választékában közel 547 magyar bor található meg. A vállalat 100 magyar pincészettel működik együtt, a legnagyobb magyar bortermelők pedig szinte egytől-egyig szállítói közé tartoznak – ismertetik a közleményben. Korábbi közlés szerint nyereséggel zárta legutóbbi, 2016. február 29-én zárult gazdálkodási évét a Tesco-Global Áruházak Zrt. Magyarországon: a cég adózás utáni eredménye 13,2 milliárd forintra emelkedett az egy évvel korábbi 68 milliárd forint veszteséget követően. Az értékesítés nettó árbevétele 0,71 százalékkal emelkedett az előző évhez képest, így 614 milliárd forint volt.

Fotó: vexton.hu