Magyar dizájnerek a párizsi lakberendezési és belsőépítészeti vásáron

Ezen a héten kezdődik Párizsban az egyik legnagyobb nemzetközi lakberendezési és belsőépítészeti designvásár, ahol a Magyar Divat & Design Ügynökség koordinálásában tizenegy magyar tervező képviseli Magyarországot. “A cél, hogy a magyar dizájnmárkák nemzetközi szinten is elismertté és sikeressé váljanak, illetve, hogy külföldön is jobban megismerjék a magyar termékekben rejlő potenciált.”

MTI

A francia fővárosban január 17. és 21. között rendezik meg a Maison et Objet vásárt, amelyre csaknem 50 országból érkeznek kiállítók. A vásáron a közönség megismerheti a bútorral, világítással és textíliával kapcsolatos legújabb trendeket, amelyeket a világ minden tájáról érkező dizájnerek mutatnak be. Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség szerint: Európában ez az egyik legfontosabb dizájnvásár a londoni és a milánói mellett, a párizsi megjelenés óriási lehetőséget jelent a tervezőknek. Hatalmas területen helyezkedik el a kiállítás, amelyen a lakberendezés és belsőépítészet minden területét lehetőség van bemutatni. A Budapest Select standdal 70 négyzetméteren jelennek meg a magyar tervezőkkel.

A  magyar dizájnmárkák nemzetközi bemutatását egységes gyűjtőmárka alatt valósítják meg. A Budapest Select márka fő célja, hogy a tehetséges hazai tervezők saját márkajegyeiket megtartva, de egységes kommunikációval kapjanak nagyobb figyelmet a nemzetközi megjelenéseken. A Párizsba kiutazó tizenegy hazai márka már korábban is lehetőséget kapott arra, hogy nemzetközi eseményeken mutatkozzon be. A London Design Fair nemzetközi szakvásáron is ugyanezzel a 11 formatervezővel jelentek meg. A visszajelzések szerint kreatívak és jó minőségben gyártanak a magyar tervezők, a magyar dizájn hírneve lépésről lépésre egyre nagyobb. Azért is volt fontos, hogy ez a 11 formatervező London után Párizsban is megjelenjen, hogy folyamatos jelenlétet tudjanak biztosítani a nemzetközi piacon és ezzel is felhívják a figyelmet a magyar dizájnra.

A londoni kiállítás elemeinek nagy részét felhasználták a párizsi standnál is, az installációt a környezettudatosság inspirálta. Az ügynökség tevékenységének stratégiai célja, hogy Budapestet a régió divat- és dizájnipari központjává fejlessze. Nemzetközi szakvásárokon jelennek meg, februárban a milánói divathéten ismét részt vesznek magyar tervezőkkel és az év folyamán Londonban is megjelennek dizájntermékekkel.

2020-01-15T15:43:27+01:00 2020. január 15.|