Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 1
  •  
    1
    Share

A Konsánszky márka a luxus minőségű anyagokat és a legmagasabb szintű szabászati tudást foglalja keretbe, jellemző rá a francia couture költőisége és a design strukturalizmusa. Konsánszky Dóra öltözékei erőt és magabiztosságot sugároznak, jellemzően a sikeres és dinamikus személyiségek viselik szívesen. A cél a nemzetközi piacok fejlesztése, a márka nemzetközi ismertségének növelése, és a hazai háttér kiépítése. Tus-Dzsurbán Ágnessel a Konsanszky márka fejlesztési lehetőségeiről beszélgettünk. 

CSETE BORBÁLA – 061.hu

Hogyan indult az együttműködésetek?
Miután Dórival megtaláltuk egymást, tudatosan kerestünk befektetőt. Három befektetési alapot kerestünk meg, számunkra a legérdekesebb a Széchenyi volt, akik már létező divatportfolióval rendelkeztek. A legtranszparensebb befektetési cégként velük indultak meg a komolyabb tárgyalások. Azt gondoltam, Dóri világkvalitás a tervezésben, de eddig nem kapott elég  lehetőséget. Minden külföldi vásár, ahol megjelentünk a közelmúltban, legutóbb a párizsi Tranoï, megerősít ebben bennünket. Dóri rég kinőtte az országot és a régiót, de a megjelenéshez pénz kell, nagyon sok pénz. Ez egy olyan szakma, ahol nem lehet pénz nélkül nekiindulni, ahol kell a komoly, biztos anyagi háttér, a folyamatos jelenlét a piacokon és  a médiában egyaránt.

Hogyan ragadható meg ez a fajta tervezői tehetség?
Először is, egy tervezőnek muszáj tudnia rajzolni, hogyan adhatná át másképp a gondolatait? Másrészt legyen friss, és a korszellem, vagy azon túli tükröződjék a kollekción. Dóra nyitottan újrafogalmaz, innovatív, és ami a nagy pozitívum, hogy ezek a ruhák mindig hordhatóak maradnak, és ez igazán egyedi kompromisszum.

Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula

Miben látod a márka megismertetésének nehézségét?
Abszolút hordhatóak a darabok, ám a magas minőség egy magasabb fogyasztói árat eredményez. Nagyon nagy lehetőséget és egyben nagyon nagy felelősséget is kaptunk. Ugyanakkor a kapott pénz európai léptékben egy seed befektetésként értelmezhető, és mindketten, Dóri és én is beszálltunk még saját tőkével. Elkezdődött a komoly tervezés, kollekciózás, piacok megcélzása. Persze a tipikus startup betegségekkel küzdünk, minden ember három munkáját végzi. Pont asszisztensre nincs pénzünk, de hiszünk abban, hogy lehet sikersztorit írni Magyarországról, ugyan nem könnyű.

Hogyan álltok neki a munkának?
Nagyjából az első lépéseknél állunk, innen minden szépnek tetszik, vannak vállalásaink, vagy négy és fél évünk az elvárt hozammal. Nem smart money-t kaptunk, vagyis semmilyen szakmai, networking segítséggel nem jár a pénz, noha a  kapcsolati tőke remek volna. Nem Magyarország a fő cél, eleve túl drágák is volnánk. Van magyar  értékesítő partnerünk, ott vagyunk a Designer Pop Up üzletben, van saját showroom-unk és indul a webshopunk is. Ott vagyunk már egy jónevű hongkongi butikban, és egy emblematikus düsseldorfi üzletben, a Fashion Clinique-ben. Az igazi növekedést például a skandináv országokba tervezzük, ahol először nyilván helyettesítő márkaként jelenhetünk meg, a nagy márkák árai alatt, minőségben, kivitelezésben akár felettük. Tudjuk, hogy nem könnyű az eleje. Azt nagyon látom, mennyire szüksége van a magyar szakmának, hogy legyen egy igazán sikeres történet. Nem a befektetés lesz persze a sikersztori, hanem ha olyan eladásokat, ismertséget tudsz felmutatni, és mellette nyilván pénzügyileg is sikeresek maradunk. A márka üzenetétől, identitásától, irányától nem szabad elhajolni. A kollekció szerkezete még alakul, kutatjuk a lehetőségek a kitörésre, még az építkezés folyik. A partnereinknek is tanulóidőszak ez, mikre lesznek vevők az ügyfelek. És a legfontosabb artisztikus vonal, mert összességében művészi tevékenységről beszélünk.

Fotó: Horváth Péter Gyula

Fotó: Horváth Péter Gyula

Milyen pozitív példa lebeg előttetek?
A horvát és szlovén piacnak nagy lendületet adott a Németországban alkotó Damir Doma sikere, aki egyfajta korunk Armanija; az alkotó egy rendkívül szerény, visszahúzódó valaki, a második vonalát Silentnek is hívják. Az első befektető után, másfél éve a LVMH állt mögéjük. Dóri is egy nyilvánosságot kerülő, szerény alkat. A korszellem és a tervező találkozása a kulcs. Párizsban és Koppenhágában voltunk, rengeteg új kapcsolatot építettünk ki, és ugyan hihetetlenül türelmetlenek vagyunk, de tudnunk kell stratégiát építeni. Minőségben, dizájnban abszolút  a felső szegmensben vagyunk – erre jó visszaigazolás volt, és az árainkról is értékes információt kaptunk. Legalább két év, mire beérik a nemzetközi szakvásári megjelenés – legyen már története a Konsanszkynak, miszerint konzekvensen ugyanezt a vonalat viszi.

Milyen darabokat emelnéd ki a kollekcióból?
A tavaszi kollekciónk egyik különlegessége a mosható bárány bőr, újdonság és egy rendkívül innovatív, sok új lehetőséget biztosító alapanyag.  Dóri sok selymet használ – ez is mosható, 7% elasztánnal, nagyon komfortos viselet tehát. Vannak high end darabjaik, mint az általunk kabrió bőrdzsekinek hívott topless bőrdzsekink, mely szintén nagyon is hordható, akár egy merész hétköznapra – és van szuperkényelmes bőr hárem térdnadrágunk. Az őszi-téli kollekcióban a gyapjú anyagok mellett tovább folytatódik a mosható bőr és a selyem használata. De említhetném a most induló táska-kollekciónkat, vagy a design ékszereket is.

A céges társadalmi felelősségvállalás egyre hangsúlyosabb a divatszakmában, ti hogyan képviselitek ezeket az értékeket?
Észak-Magyarországon, a hagyományos textilipari régióban gyártatunk, minden alkalmazottunk teljes jövedelmével, bejelentetten dolgozik. Az etikus cég ismérveit tartjuk, a CSR a hétköznapjaink része, és ezeknek az elvárásoknak elébe is megyünk az alapanyagoktól a gyártási folyamatok ésszerűségein keresztül.

 

 

 

 


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 1
  •  
    1
    Share