Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •  

A tárgyszínház és a cirkusz határán egyensúlyozó egyszemélyes rituáléjával érkezik a Trafó Kortárs Művészetek Házába Miet Warlop belga művész, akinek produkcióját szeptember 30-án és október 1-jén nézhetik meg az érdeklődők.

MTI

A belga előadó egy személyben felel a Dragging the Bone című előadás látványáért, rendezéséért, és ő az egyetlen élő lény is a színpadon. Warlop gipsz-szoknyában gurul végig a színen, hegymakettből varázsol gumiprotézis-tornyot a produkcióban, és hiába tör-zúz az előadásban, mégis minden élővé válik körülötte.

Az egyszemélyes rituálé valahol a tárgyszínház és a cirkusz határán egyensúlyozik. A művész meglepő képzelőereje megnyitja a fantázia világának kapuit: élő szobrok, illúzió, átváltozás-rítus egy magával ragadó, vicces és kicsit aggasztó gipszvilágban.

Miet Warlop a genti egyetem képzőművész szakán végzett, ahol a háromdimenziós művészetet kutatta. A színházi világba 2004-ben szabadult be első performanszával, és rögtön fel is forgatta a műfaji kereteket mozgó szobraival, élőképeivel, váratlan eszközeivel.

Színházi működésébe nem háttér nélkül fogott bele: gyerekként szülei lakásszínházában játszott, kamaszként látványterveket készített, később színésznek tanult. Végül megteremtette saját világát, amely kívül esik minden műfaji kategórián.

Rögtön pályakezdőként elkezdett díjakat nyerni, ami lehetőséget teremtett számára ahhoz, hogy egyre nagyobb produkciókat valósítson meg, egyre jobb helyeken. Akciók, performanszok és színházi díszletek előzték meg első teljes előadását, a Springville című természeti katasztrófát. Majd egy kétéves berlini rezidenciaprogram után előrukkolt második nagy produkciójával, a festéket literszám fröcskölő Mystery Magnet-tel, amellyel azóta is turnézik. A művész mindkét korábbi produkcióját elhozta már a Trafóba.


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •