Kevesen tudják, hogy a tegnap elhunyt, magát Krisztus és Sátán megtestesülésének tekintő Charles Mansonnal ámokfutása előtt több lemeznyi zenei anyagot is rögzítettek – sajnálatos módon mégsem zenészként futott be karriert. Már a börtönben csücsült, homlokán szvasztikával, amikor a Rolling Stones-szal vagy Frank Zappával is dolgozó Phil Kaufman producer jóvoltából kiadták a LIE: The Love And Terror Cult című albumát, ami ugyan nem tarolt a slágerlistákon, de a kritikusok szerették. Manson, a gonosz megtestesülése, „a legveszélyesebb élő ember” megkerülhetetlen popkulturális ikonná vált: számos könyv, dokumentum- és játékfilm született az életéről és „munkásságáról”, bebörtönzése óta pedig sok zenész merített imidzséhez motívumokat Manson alakjából, dolgozta fel a dalait vagy vett át azokból szövegrészleteket. Ezek közül, valamint a Manson gyilkos őrületét megtermékenyítő szerzeményekből válogattunk néhányat.

061.hu

Helter Skelter – The Beatles
Talán nem mondunk újat azzal, hogy Charles Mansonban a Beatles 1968-as White Album impresszionista szövegrébuszai ébresztették fel a szunnyadó sorozatgyilkost. A szektavezér titkos üzeneteket vélt felfedezni a dupla lemezes, 30 számos kiadványon. A Manson család Roman Polanski házában elkövetett mészárlására, a rendező várandós felesége, Sharon Tate meggyilkolására egy faji háború apokaliptikus víziójával, a Beatles-szám ihlette Helter Skelter elméletével készítette fel követőit. Beteg agyával úgy vélte, ha a vérengzéssorozattal a feketéket vádolják majd, káosz lenne úrrá az országon, a zűrzavar pedig hatalomra segítené. A Tate-gyilkosság másnapján bajonettel és késsel lemészárolt Leno és Rosemary LaBianca otthonában (Manson személyesen is részt vett az öldöklésben) a Rise (felemelkedés), a Death to pigs (halál a disznókra) és a Helter Skelter feliratokat hagyták hátra, amelyek mindegyike egy-egy hátborzongató utalás a White Album dalaira.


Never Learn Not To Love – The Beach Boys

Az együttes dobosa, Dennis Wilson 1968-ban haverkodott össze Mansonnal, akit a barátainak is bemutatott. Ő vette fel a végül 1970-ben kiadott Lie: The Love and Terror Cult című Manson-album demóját. A 16. Beach Boys-sorlemez, az 1969-ben kiadott 20/20 legvitatottabb dala a Never Learn Not to Love, amit eredetileg Manson írt Cease To Exist címmel. Miután Wilson elvégzett a szövegen pár módisítást, végül egyedül az ő nevén jelent meg, ami állítólag igencsak felzaklatta Mansont.

Look at Your Game, Girl – Guns N’ Roses
A LIE: The Love And Terror Cult címmel kiadott Manson-lemez első szerzeménye a Guns N’ Roses 1993-as The Spaghetti Incident című albumára is felkerült, a frontember Axl Rose nyomására, a zenekar tagjainak tiltakozása ellenére. A CD tracklistáján nem volt feltüntetve a dal, az utolsó számot követő csend végén kezdődik el. Rose később azt nyilatkozta, hogy az album újrakiadásáról már leveteti a dalt, mivel szerinte a kritikusok és a média is tévesen értelmezték, de végül rajta maradt, a legutóbbi kiadásnál bónuszdalként, már címmel is feltüntették a borítón.

My Monkey – Marilyn Manson
Brian Hugh Warner köztudottan Marilyn Monroe és Charles Manson nevének párosításából rakta össze művésznevét, együttese több tagjának is hasonló ötvözetből állt össze a neve (Madonna Wayne Gacy, Ginger Fish, Zsa Zsa Speck, Gidget Gein, Olivia Newton-Bundy, ésatöbbi). Marilyn Manson az 1994-es Portrait of an American Family című albumának utolsó előtti, My Monkey című számában Charles Manson egyik számából, a Mechanical Manből emelt át sorokat.

Forever Failure – Paradise Lost
Az egyik, ha nem a legjobb Paradise Lost albumról, az 1995-ös Draconian Timesról származó dalban hallható egy Charles Manson-monológ a szektavezér eredeti hangfoszlányaiból (“I don’t really know what sorry means…”). A dal igazi hangulati mélypontba ránt, Nick Holmes, a brit gótmetál banda énekese saját bevallása szerint is cefetül depressziós korszakában írta, miután végignézett egy Mansonról szóló tévéműsort. A lemezen hallható Manson-szöveg Holmes és Gregor Mackintosh gitáros szerint „zavaros és szomorú”.

Garbage Dump – GG Allin
Minden idők vitathatatlanul legőrültebb punkja hihetetlen brutalitással és obszcenitással nyomta le a koncertjeit, már az általa megjárt  bandák elnevezései – The Scumfucks, The Cedar Street Sluts, Carolina Shitkickers, Bulge, The Toilet Rockers – is jelzik, nem hétköznapi performerről van szó. Az elfuserált Lenin-klón rendszeresen installált magába hashajtót botrányos fellépései előtt, hogy összekoszolhassa magát és a színpadot, amit aztán összevérezve, szétmocskolva és rommá zúzva hagyott hátra a buli végeztével.  A heroinista művész halála napján is efféle előadással szórakoztatta rajongóit, akiknek gyűrűjében anyaszült meztelenül, véres szargólemként sétált végig Manhattan utcáin, mielőtt bevitte volna az aranylövést.

Kép forrása: dailystar.co.uk