Vajon tud-e újat hozni egy elhasznált formátum elhasznált zsűritagokkal, elhasznált poénokkal? Nem kell sokat gondolkodni a válaszon, ami annak ellenére is egyértelmű, hogy bevetettek egy Magyarországon egyébként egyáltalán nem ismert sztárt (de tényleg, ki az a Herceg Erika?), sőt, még a szabályokon is módosítottak, mely szerint nem kategóriákat kapnak a mentorok, hanem versenyzőket választanak majd maguknak a táborban. A tehetségkutató tizenegyedik évadnyitója mindezek ellenére sem tudott nagyot szakítani, érdektelen, izzadságszagú kapálózást láthattunk két órahosszán keresztül, néhány tehetséggel, még több idétlen, nézettségfokozó bohóccal. Ennél még a Duna TV-n éjjelente beúszó Akvárium is izgalmasabb volt. Sugárveszély.

MM – 061.hu

Szinte hihetetlen, hogy Gáspár Laci, ByeAlex és Puskás Peti idén már hatodszor tetszelegnek a szakmai zsűri színében, hat éve tart tehát a mélyrepülés, az egykor nívósnak mondható tehetségkutató azóta egy félelmetesen középszerű, műbalhékra, megrendezett jelenetekre, sorstragédiákra építő bohóckodás, amelynek jellegtelenségét idén tovább erősíti a kárpátaljai származású Herceg Erika, akiről csak annyit tudunk, hogy hét éven át volt az ukrán tagokból álló, de kifejezetten orosz piacra készült VIA Gra (húha!) nevű lányegyüttes tagja, aztán szólókarrierbe kezdett. 2022-ben jött Magyarországra, amikor behívták az X-Faktor mentorcastingjára, épp a háború kitörésekor. Ez utóbbira egyébként egy utalás sem történt, még akkor sem, amikor egy Oroszországból érkezett versenyző lépett színpadra Herceg dalával. A lány elmondta, hogy az ukrajnai énekesnő rendkívül népszerű Oroszországban, és nagy megtiszteltetés, hogy most élőben találkozhatnak. Hogy a műsorkészítők a továbbiakban reflektálnak-e majd a háborúra, egyelőre kérdés, a tehetségkutató hatásvadász eszköztára nagyon is elbírná.

Ha izgalmas dinamika lenne a zsűritagok között, az máris dobna a jól bejáratott és unalmas, ‘magukból hülyét csinálók – tehetségek – magukból hülyét csinálók’ struktúrán, ám sajnos az előző évadokhoz hasonlóan most sem jut több a nézőnek, mint a zsűritagok erőltetett froclizásai, valamint a minden évadba belefegyelmezett, kötelező, “most akkor mi alapján válogatunk?” kérdésre adott, szakmaiságot mellőző válaszvariánsai.

Az új zsűritag, Erika végtelenül meggyőzően tud “semmit” mondani, egyelőre nem találja a helyét a trió mellett, próbál harsány és színpadias mozdulataival kitűnni, de hogy mitől lenne ő érdekes figura, mi több, releváns szakmai erő a zsűriben, nagy kérdés. Az első adás az új női zsűritag karakterének felépítését például azzal a kétségbeesett és fantáziátlan lépéssel kezdte, hogy szerelmet “vallatott” neki több férfi versenyzővel. Kínos pillanatok voltak ezek, de ami a legkellemetlenebb és legszembetűnőbb, az a három férfi zsűritag totális érdektelensége. Nem élvezik ők ezt, vagy ha igen, remekül titkolják. Valahogy úgy kellene ezt csinálni, ahogy a konkurens csatornán futó, Sztárban sztár című műsor tette anno Majkával, Hajós Andrással, Liptai Claudiával. Akik, ha néha fárasztó poénokkal is, de erőlködés nélkül, jól működő kémiával, hitelesen tudták vinni az azóta már óriási népszerűségnek örvendő műsort. Ezzel szemben az X-faktor nem tud újat mutatni, az pedig, hogy lehetséges-e évről évre egy műsornyi tehetséget összetrombitálni, egy külön értekezést elbírna.

Az első adást két versenyző mentette meg, ezért a 2-2 percért volt csak érdemes megnézni a műsort: Bodrogi Gyula unokája, Bodrogi Enikő különlegesen kellemes hangszínével vívott ki elismerést, és a 18 éves Kiss Kevin egy szál gitárral előadott Elvis-hangulatú produkciója is nagyon szórakoztató volt, de kedvet még így sem kaptunk a folytatáshoz.