Lassan hazajár Magyarországra a világ egyik legnépszerűbb koncertbandája, a Muse. Legutóbb 2016-ban a Sziget Nagyszínpadán léptek fel, előtte 2012-ben, a Sportarénában lehetett látni a zenekart, de koncerteztek már 2010-ben és 2002-ben is a Szigeten. Idén május 28-án ismét Arénába érkeznek a tavaly novemberben megjelent, Simulation Theory című albumukkal. A jó hír, hogy minden koncertjegy-tulajdonos jogosulttá válik az új album egy ingyenes példányára, a még jobb pedig, hogy ha játszik a 061.hu-val, még a koncert előtt megnyerheti a CD-t, így felkészülten érkezhet az arénás bulira. Nincs más dolga, csak helyesen válaszolni az írás végén található kérdésre. Előtte viszont a zenekar tagjai mutatják be a klasszikus track by track üzemmódban a lemez dalait! Olvass, nyerj, és élvezd a zenét!

MM – 061.hu

Az 1994-ben alakult zenekar mintegy húszmillió albumot értékesített, begyűjtött két Grammyt is a legjobb rockalbum kategóriában, 2011-ben a The Resistence-ért, öt évvel később pedig a Drones-ért. A Muse egyfajta elegye a progresszív rocknak, a glamnek és az elektronikának, kísérletező kedvüket mutatja, hogy klasszikus zeneszerzők (pl. Chopin, Saint-Saëns) darabjaiból is gyakran merítenek. A zenei kalandozásaik újabb állomása a Simulation Theory is, amely elrugaszkodik a korábbi rockos vonaltól és a ’80-as évek synthwave hullámait lovagolja meg. „Alapvetően basszus és dob alapú rockzenét játszunk, de van, hogy fordul a kerék, és nyitunk az új megoldások, hangzások felé. Aztán megint visszakanyarodunk a gyökerekhez, hogy aztán újra kipróbálhassunk valamilyen őrültséget. Így működik nálunk” – mondja Matt Bellamy.

“Az Algorithm című számunk olyan, mint egy korai nyolcvanas évekbeli számítógépes játék. Szerettünk volna valami olyan hangzást, amilyet John Carpenter alkotott a Menekülés New York-ból című filmben. Szeretem azt a világot, ahogyan a nyolcvanas években elképzelték a jövőt. A disztópikus látványvilág, az Alien-filmek hangulata, mind alakították ezt a dalt”, mondja Bellamy. A Break It To Me-ről azt mondta Dominic Howard, hogy egy egyszerű riffre építették a dalt, “szerettük volna felturbózni a ritmus szekciót, így használtunk afrikai és japán dobokat is, ezáltal az ősi ritmusok lettek a dal húzóerői.” A Pressure-t Paul McCartney basszus játéka inspirálta. „Dom és én lenyomtunk néhány show-t egy Beatles cover zenekarral, a Dr. Pepper’s Jaded Hearts Club Band-del, akkor ástam bele magam igazán McCartney játékába, ami egyszerűen fantasztikus, teszi hozzá a Muse énekese.

A The Dark Side Matt Bellamy értelmezésében „egy dance-elektro egyveleg a nyolcvanas évekből, ez keveredik egy kísérteties, sötét, hátborzongató hangulattal. Nem is tudom, mi lenne a megfelelő kifejezés a műfajra: kísérteties disco, talán.” „A Propaganda egy akusztikus dal hiphop ritmusokkal, nyolcvanas évek ihlette vokállal és funkkal. Igazán különleges mix lett ez a szám.” Bellamy szerint A The Void elég érdekesen született, ez az a dal, amely a klasszikus komponálási metódus alapján született, igaz nem papírra vetettem a hangjegyeket, hanem egy számítógépes programban raktam össze. És erre a precízen megírt alapra jött a banda, erre épültek rá az egyes elképzelések.”

És most jöjjön a kérdés!

Fotó: nme.com