Szeretőnek lenni alapvetően nem egy hálás szerepkör, hiszen a szeretőt alapvetően csak kihasználják, így aztán tökéletes metaforája lehet a popbiznisznek, amelynek vagy nyertese vagy áldozata Taylor Swift. Nos mindkettő. Erről is szólhatna az új lemeze, a Lover, de alapvetően azért itt a szokásos szemét pasi és jófej csajszi a felállás.

PZL – 061.hu

Mivel a tíz Grammy-vel rendelkező Taylor Swift az itt és most pop első számú előadója és egyben influenszere is, ezért ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy mik a trendek a kereskedelmi popzenében, legegyszerűbb, hogy szellemi talajmintát veszünk az éppen aktuális lemezéből. A Lover valójában azzal hozza zavarba a hallgatót, hogy a lemezen nem talál semmit, a szélsőértéknek nevezhető, még maga az évődő, buja cím lehet a leginkább felkavaró, de az album nem váltja be ezt. A 61 éves Madonna Madame X-e ezerszer radikálisabb, mint a kislányos és arisztokratikus Swift, így aztán egyetlen mentor guru és producer sem tudná megfejteni, hogy Ed Sheeran-nel együtt miért pont ők a pop nevű globális üzletág legsikeresebb előadói.

Ok, Swift legalább helyes, a High Scool Musical korosztály számára nyilván ő a tökéletes csaj, aki úgy néz ki, mint egy jól nevelt kóristalány, de jobb ha nem nézzük meg mit rejteget a régi plüssei mögött. A lemezen nem találunk egyetlen olyan hangmintát, olyan produceri gesztust, ami úgymond előremutatna, az album biztonsági játék, meglepően sok akusztikus hangszerrel, de ami a legnagyobb probléma, hogy nincsenek rajta olyan slágerek, amilyeneket még 1985-ben B. Tóth László simán kiválasztott a magnósok számára a Poptarisznyában. Olyan ajánlatot hallunk, amelyeket azért írtak, hogy slágerek legyenek, és azok is, de nincsenek rajta akkora számok, hogy majd azokkal jellemezzük húsz év múlva 2019-et.

Oké, nem rossz a You Need To Calm Down, az I Forgot That You Existed című, de akkor is azt kell mondjuk, hogy hiányzik három mindent vivő kislemezdal a lemezről. A kellemes, tömegnövelő számok megvannak, de a Panic! At The Discóból ismert Brendon Urie-val előadott ME is inkább csak majdnem-sláger. Na jó, ez a dal lehet, hogy kiakasztja majd a wurlitzereket, de egy olyan albumról beszélünk, amelyre 18 számmal készültek, és dollármilliókat költöttek az elképesztően színes és egyébként izgalmas klipekre…Akkor meg miért nem tudtak leszerződtetni valami dalszerző kisiparost, aki szakmányban gyártja a fél világnak a No.1-es slágereket. Ha szerető vagy, mindig csak második lehetsz, Taylor Swift viszont nem lehet második, az nem áll jól neki.

Taylor Swift
Lover
Universal
18 szám 62 perc