Azt írták Rihannáról, hogy „elképesztően laza” volt amikor megérkezett a Szigetre. Nos, ezen állítanánk egy picit. A fél órás késés után lenyomott siófoki prolidiszkója minden volt, csak elégséges szolgáltatás nem. Kamukéró, kutyashow volt az egész, szerződés szerinti 90 perc helyett 70 percet tolt a művésznő , ami eleve 30 perc késéssel indult. A Sziget történetének egyik legkínosabb fellépése volt a „barbadosi énekesnő” haknija, aminek bármelyik pillanatát szórakoztatóbban oldotta volna meg az RTL Klub vagy a TV2 a celebjeikkel előadott, viccesnek szánt esztrád műsoraikban.

PZL – 061.hu

Mit lehet még hozzátenni? Nótár Mary több energiát ad bele egy medgyesegyházi dinnyefesztiválba, mint amennyit „Riri” tett bele ebbe a produkcióba, tánckarát bármikor zavarba hozná Erica C és Robbie D hiphop iskolájának húsz évvel ezelőtti vizsgaelőadása. A koncert gyakorlatilag nem tartalmazott látványelemet, ha csak a táncosok unalomig ismert koreográfiái nem számítanak annak. Még fények se nagyon voltak, olyan volt az egész, mintha felkapcsolták volna a villanyt, fehér fényben, a műsor nagy részében vetítés és színek nélkül nézhettünk egy kiherélt, középtempóra redukált Rihanna mixtape fantáziát.

Aki látott már mondjuk Beyoncé-showt, az tudja, hogy milyen az amikor egy profi művész meghal, feltámad a színpadon, és minden szám után más emberben és tárgyban születik újjá. Ha Rihanna ezzel a show-val lépett volna fel a Super Bowl szünetében, mehetett volna vissza Barbadosra, és út közben a kocsiban az ex-étől kapott volna néhány tockost. Amikor a román O-Zone-tól is kapunk egy idézetet (Ma-ia-hii, Ma-ia-huu, Ma-ia-hoo, Ma-ia-haha), akkor felmerül az emberben, hogy a művésznő összekeverte Budapestet Bukaresttel (vasárnap Bukarestben lép fel), vagy egyszerűen ez neki belefért… Ez az O-Zone idézet elmegy egy Zorall-féle rockdiszkóban valami motoros dagonyázó fesztiválon, de itt biztos, hogy nem.

Rihanna még a slágereit sem játszotta végig, az egész koncert egy afféle mix-folyam volt, unalmas középtempóra állítva be a műsort, és a hozzágondolva Janet Jackson húsz éve ismert koreográfiáit. Soha nem vágytam ennyire a Sigur Róst, mint a Rihanna fellépése közben, kb. úgy, ahogy nagymamám minden év elején a házszentelést, hogy kiűzze az ártó szellemeket. Ne feledjük, a Rihanna név a szórakoztatóipar egyik legmagasabban jegyzett brandje, Beyoncé-val és Taylor Swifttel együtt ők most a popipar legfontosabb női ikonjai. Ehhez képes volt nagy pofára esés a tegnapi show, ami olyan volt, mintha csak egy próba lenne „Riri” lakásához legközelebb eső sportcsarnokban, délután négykor, fények, díszletek nélkül.

Egy profi szórakoztatóiparos tízszer öltözik át egy koncerten, Rihanna egyetlen dresszben nyomta le a showt, néha kapucni fedte el az arcát, ennyi. A szerelése leginkább egy szexi buckalakóra emlékeztetett, és persze, volt az egészben valami Star Wars-féle atmoszféra, homokszínű gyolcsok, zsákvászonra emlékeztető ruhák… A közönséggel való kontaktus zérus, de ezt már meg sem említem. Világos: egy fesztiválra nem kell ugyanazt a show-t kivinni, mint Las Vegasba, de ezt műsort egy egészségügyi szakközepes osztály is összehozta volna a szalagavatójára.

Fotó: Bődey János /Index