Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •  

Amikor a megboldogult Mónika Show egyik fellépője “idegállapotban” az találta mondani párjának, hogy „ennek a kapcsolatnak én most pontot teszek a végére, sőt, vesszőt!”, még nem sejtettük, hogy ez így a később elkaszált műsor elbocsátó, szép üzenetként is megállná a helyét. Merthogy Mónika céltalan éteri bolyongásra ítélt másfélmilliós nézőközönsége végre visszakapja a szegény ember Bagdy Emőkéjét – és többet annál: a RTL Gold nemcsak az anyacsatorna egykori kibeszélőshow-inak ismétléseivel, hanem egy újabbal is kedveskedik közönségének. Az Anikó #show tokkal, de egyelőre vonó nélkül hozza a kötelezőt.

MAPET – 061.hu

Ha még emlékszünk, első éveiben a Mónika Show nem volt több Roncsfilm-ízű családi műdrámák füzérénél. A castingolás és szerkesztés módszerét a műsorgazdák – nyilván okkal – nagy titokban tartották, a kíváncsi sajtónak annyit azért sikerült megtudnia, hogy a szennyest önként kiteregető, telefonon, az utcán, meg ki tudja hol levadászott, sok esetben megvezetett szereplők tárulkoztak ki vagy kerekítettek színjátékot a kamerák előtt. A „benne leszek a tévében” néplelki igényére épített szociológiai ismerettágító idővel aztán eldurvult, miután Jerry Springer aberrált talkshow-jának szellemisége egyre inkább rátelepedett a csacsogós trashcirkuszra. Szó se róla, az ordenáré megnyilvánulások, bunyók, hajtépések és verések okán benyelt ORTT-büntik – meg a “Józsi baráttal” folytatott nézettségi csörte elvesztése – miatt szanálásra ítélt Mónika Show egyetlen háztartásból sem hiányzik, ahol késsel és villával esznek.

Csak hát a kereskedelmi és bulvármédia poklában hömpölygő sötét anyag természeténél fogva ragaszkodó, így hiába is hajtanánk végre magunkon az ördögűzést: Erdélyi Mónikát és vendégeit nem könnyű kiköltöztetni a hipotalamuszunkból. A netes folklór persze nem véletlenül ölelte keblére a freakshow-t. Elég merevnek kell ugyanis lenni ahhoz, hogy az olyan benyögések, mint a “száz szónak is száz a vége”, “idegállapotba’ vagyok, Mauni”, “melléd megyek, szemed kiveszem” vagy a Pitbull Zoli-Batman Ági death match lepattanjanak a tudatunkról. Mauni és Balázs utódja, a hashtag-generáció attribútumaihoz fazonírozott Anikó #show már nyomokban sem nyújt efféle bűnös élvezetet. Ezért sem teljesen világos, hogy a frissen indult RTL Gold húzóműsora, amely a kínálatból egyedüliként nem az anyacsatorna szemétlerakatából archívumából kikerülve igyekszik hasznosítani a drága reklámidőt, minek van egyáltalán? Az igényekről márpedig sokat elárul, hogy az első adás a piszok jónak számító 3,4 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban úgy, hogy a zsebcsatorna technikai lefedettsége jelenleg 56 százalékon áll. Nem elképzelhetetlen, hogy ez javarészt a Maunika-pótlék műsorvezetőnek köszönhető.

Nádai Anikó igazán kedves, mutatós jelenség, akiről már első alámerülése idején nyilvánvaló volt, hogy csatornatöltelékként csobog tovább RTL-ék kanálisrendszerén. Volt már villalakó (Való Világ), fékezett habzású szappanszínész (Éjjel-Nappal Budapest) meg háziasszony tanyán (Farm), és most úgy érzi (ő mondta), hogy megérkezett sóhivatali karriere csúcsára. Mi is ezt érezzük. Merthogy Anikó a műfajban eddig sosem tapasztalt erényt villant, vagyis nélkülözve az elődjénél bevett moralizáló kotkodácsolást, nem kerget abba a hamis illúzióba, hogy nyertünk egy potyafélórát a pszichológusnál vagy Szabó Péter motivációs tréner szeánszára. Anikó a legdrámaibb pillanatokban is simán beéri egy “öhöm”-mel vagy az “és-most-ezt-így-hogy” erősségű közbevetésekkel, a vénülő transzvesztita melegpár családi kálváriájának előadása végén pedig a megértő mosolyba oktrojált “de azért cukik vagytok együtt” oldja kiválóan a stúdióra telepedő keserűséget.

A Prájd hetéhez igazított első adás izzadva birkózott a gendertémával, ami nem csoda, hiszen a társadalmi-nemi identitás ma már CEU-szemináriumok komolyságát megillető kérdéséről értekezni eleve halott ügy ebben a formátumban. Hiába a székdobálós anyázást kiváltó óvatos intimpistáskodás meg a szokottnál visszafogottabb és autentikusabb vendégfelhozatal, a hardcore jobban fekszik a műfajban. De a végére a kézenfekvő pornós utalás helyett (RTL Gold, ugye) inkább egy szintén pofonért kiáltó futballhasonlat kívánkozik. Szóval, rúgjon Nádai Anikó gólt vagy öngólt RTL-éknek, úgy a legjobb, ha a pipába megy.  

Fotók: RTL Klub


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •