A Magyar Divat & Design Ügynökség szigorú egészségvédelmi szabályok betartása mellett szeptember 10. és 13. között kínál lehetőséget a magyar márkák számára, hogy egy szűk hazai közönség előtt ismertessék a 2020-as őszi-téli kollekcióikat a belvárosi Deák Palotában. A tervezők a Budapest Central European Fashion Week történetében először egy különleges „trunk show” keretében mutathatják be kollekciójukat, melynek darabjait a Fashion Street-en felállított pop-up store-ban is megvásárolhatnak az érdeklődők.

061.HU

Az őszi esemény számos ponton rendhagyónak minősül – az MDDÜ rendkívüli szabályok betartása mellett egy szűkebb hazai közönség előtt valósítja meg a szeptemberi divathetet. A tervezők – köztük Zsigmond Dora menswear, Nubu, Artista, Cako, Maison Marquise, Tomcsanyi, Alma Vetlényi, Romani, Sármán Nóra, Varga Viktória, Celeni, Elysian és Zoób Kati – ezúttal trunk show formájában mutatják be a 2020-as őszi-téli kollekcióikat. Az esemény a Young Talents Show divattervezőinek bemutatkozásával veszi kezdetét, akik a rendezvényen való szerepléssel egy inspiráló szakmai közegben mutathatják be tudásukat, amelyet egy 6 hónapos mentorálási program követ majd. A korábbi évekhez hasonlóan a Budapest Central European Fashion Week idén is változatos side eventekkel várja az érdeklődőket városszerte. *

A BCEFW részeként egy pop-up store, azaz egy ideiglenes üzlet is megnyitja kapuit a résztvevők előtt, így már a helyszínen is megvásárolhatóak lesznek a tervezők kollekciói. A Magyar Divat & Design Ügynökség ezzel igyekszik a tervezőknek segíteni abban, hogy a járvány miatt kiesett bevételeiket pótolni tudják. Az érdeklődők szeptember 10. és 20. között tekinthetik meg a belvárosi üzlet kínálatát, ahol olyan tervezők kiegészítői is helyet kapnak, akik kiállítóként vettek volna részt az elmaradt tavaszi eseményen.

„A szeptemberi Budapest Central European Fashion Weeket kifejezetten úgy alakítottuk ki, hogy az áprilisban elmaradt rendezvény és a járvány miatt kiesett kereskedelmet felélénkítsük.  Rendhagyó módon idén a tervezők egy része az aktuális őszi-téli kollekciót mutathatja be, amelyet Budapest egyik legforgalmasabb sétálóutcájában felállított pop-up store-ban is megvásárolhatnak az érdeklődők. Az üzlet kínálatában magasabb és alacsonyabb árkategóriájú termékek is helyet kapnak, így mindenki megtalálhatja a számára leginkább megfelelő darabokat” – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője.

A vírushelyzet alakulása a szervezők számára is bizonytalanná teszi az elkövetkezendő időszakot, amely miatt szükségszerűvé vált a következő budapesti divathét újragondolása. Az ügynökség úgy határozott, hogy runway videók formájában, azaz online valósítja meg az októberben esedékes Budapest Central European Fashion Week-et, amely a 2021-es tavaszi-nyári kollekciókat vonultatja fel. Azok a tervezők, akiknek a bemutatói ilyen formában kerülnek megvalósításra komoly lehetőséghez jutnak, hiszen az MDDÜ a nemzetközi kommunikációra is nagy hangsúlyt fektet. Az elkészült felvételeket több nemzetközi buyer, szakember és mérvadó divatmagazin számára is eljuttatja, hogy értékesítési lehetőségekhez segítse a tervezőket, valamint ezzel is hozzájáruljon, hogy a magyar divatmárkák továbbra is jelen legyenek a nemzetközi vérkeringésben. Az érdeklődők október 6-án és 7-én tekinthetik meg a kollekciókról készített tartalmakat. A magyar márkák mellett a közép-európai régió több más tervezője is bemutatkozik tavaszi-nyári kollekciójával. Ezzel digitális térben ugyan – de egy lépéssel ismét közelebb kerül Magyarország a divatipar régiós meghatározó szerepéhez.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése. Emellett legfontosabb feladatai közé tartozik az export növelése, a hazai gyártói háttér erősítése és fejlesztése, a tradícióval rendelkező kreatív és szakmai tudás fejlesztése. Integratív szervezetként kiemelt célja a divat- és designiparágban tevékenykedő hazai és nemzetközi szereplők közötti hatékony szakmai koordináció megvalósítása, ami elengedhetetlen a hosszú távú sikerhez.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a programot az aktuális hivatalos információk szerint alakítja és a vírushelyzetre való tekintettel a változás jogát fenntartja.