United Colors of Love – azaz itt egy love story a Benetton egyesített színeiben. Van ugyanis egy titokzatos és egyben szentimentális lélek, aki minden nap más testben ébred. Ha beleszeretsz ebbe a bizonyos lélekbe, akkor mindegy hogy a másiknak milyen a bőrszíne, milyenek a testi adottságai, hogy éppen vak-e, mert ha a lelke olyan, mint ennek a bizonyos ideális léleknek, akkor a szerelem mindent legyőz. Ilyen egyszerű lenne a Nap nap után című film alaphelyzete? Nem, ennél sokkal bonyolultabb, sőt, a kérdéseinkre sem kapunk válaszokat, ahogy a főszereplő lány sem. De ettől még szép, ha nem is igaz ez a film.

PZL – 061.hu

Illetve mondjuk inkább azt, hogy nem bántóan giccses, de az biztos, hogy a Disney Chanel tízéves lányokra írt kamaszmeséinek képi világa és egy globális piacra készült Mastercard reklám imázshirdetéseinek az életképei elég zavaróak. Szóval, a 16 éves szöszi Rhiannonnak (Angourie Rice) eléggé rossz arc hapsija, a flegma, a nőket nem tisztelő Justin (Justice Smith) egy napon megtáltosodik, és pont olyan lesz, amilyenre minden nő vágyik. Vicces, romantikus, szenvedélyes, kedves és figyelmes. De valójában Justin nem ilyen, mert egy súrmó fülbevalós figura, viszont Rhiannon olyannak akarja látni, mint azon a bizonyos tökéletes napon.

De akkor valójában nem Justinnal volt, hanem a Justin bőrébe bújt szellemmel, akit A-nak hívnak. A film tele van giccses életképekkel – hatalmas buborékokat fújnak a város terein a szerelmesek, csillagszóróznak – és ezeket a rendező hosszú perceken át kitartja, így aztán afféle emlékkönyvbe zárt tinipornó lesz az egészből, arról nem beszélve, hogy meglepő módon minden második gimnazista méretes autót vezet, ha otthon randiznak, szuper vacsorákat főznek egymásnak. Persze, egy 16 évesre nem jellemző, hogy rutinnal vezetne kocsit, az pedig végképp nem hogy összeüt valami kétfogásos vacsorát, miközben a nappaliban meggyújt 100 db mécsest.

Ez a felnőtt giccsfilmekben van. És akkor arról sem beszéltünk, hogy minden kamasz felsőközéposztálybeli, mindenki terepjárókkal jár a suliba, vagy C-osztáylos Mercedes cabriókkal. A film gondosan ügyel arra, hogy egy olyan PC világot mutasson be, ahol nincsenek hajléktalanok, ahol nincs szegénység, ahol mindenki politikailag korrekt, hidratált és jómódú. Persze, Justin figurája kicsit karistolja a píszít, hiszen a film legellenszenvesebb karaktere egy arab származású kamasz, aki a felszínesség és érzelemmentesség szimbóluma a Nap nap utánban, de ez legyen Michael Sucsy rendező gondja. Ennek a love storynak a legnagyobb baja az hogy nem ad magyarázatot az alaphelyzetre, hanem tényként kezeli: van valaki, aki csak egy lélek, amely birtokba vesz egy-egy napra valami gazdatestet.

Ő se tudja, hogy mágikus casting másnapra mit dob neki, azaz kinek a testében ébred, de egy napra valakinek igénybe veszi a testét, és bizonyos információkat a lelkéből is. De hát honnan jött A, ez a különös, és egyébként meglehetősen szimpatikus vándorló lélek? Miért csak egy napig marad? Kicsoda ő valójában? Beleszeret Rhiannonba, oké, ezért aztán több napig is a közelében szeretne maradni. De vajon mi lesz a számos new age bölcsességgel terhelt film másik, kevésbé kifejtett konfliktusával, azzal, hogy Rhiannon szülei teljesen elhidegültek egymástól…

https://www.youtube.com/watch?v=SnGNuB8gpmE

Összejönnek-e újra? Miért fest csak arcokat a kedves apuka? Van-e köze (azt hittük sokáig hogy van) ahhoz, hogy pont Rhiannon mellett bukkant fel ez a bizonyos lélek, miközben a kissé megkattant fater csak és kizárólag más és más arcokat fest… Ezekre a kérdésekre a film nem ad választ. És bár a Nap nap után minden hibája ellenére is a maga kategóriájában nézhető film, mégis: Michael Sucsy rendezőnek sem ártott volna ha a forgatás idejére egy kvalitásos rendező testében születik újjá.

Nap nap után
amerikai romantikus film
szereplők: Angourie Rice, Justice Smith, Colin Ford, Maria Bello
rendezte: Michael Sucsy
bemutató: 2018. március 22.