Hétszázmillió dollárnál (202 milliárd forint) is többet költöttek tavaly az amerikaiak a Star Wars – Az ébredő Erő című kasszasikerhez kötődő játékokra, amelyek az Egyesült Államok játékiparának legnagyobb befutói lettek a 2015-ös évben.

MTI

Az NPD Group piackutató cég szerint a Kylo Ren-fénykardok, BB-8 droidok és Ezeréves Sólyom-modellek több pénzt hoztak a konyhára, mint a Jurassic World, a Minyonok és a Bosszúállók: Ultron kora című filmekhez kötődő játékok együttesen. A játékeladások 6,7 százalékkal növekedtek tavaly az Egyesült Államokban, összesen 19,4 milliárd dolláros bevételt produkálva, ami az elmúlt évek egyik legerősebb eredménye. A mások mellett a Hasbro és a Mattel által gyártott új Csillagok háborújás játékokat szeptember 4-én, az új epizód mozikba kerülése előtt kezdték értékesíteni.

A Disney múlt héten jelentette be, hogy hamarosan újabb tematikus játékok és gyűjthető figurák kerülnek a boltokba szerte az Egyesült Államokban. Az új termékek között sok Rey-figura is lesz, mivel a vásárlók egy része nehezményezte, hogy a 7. epizód női főszereplője igencsak alul van reprezentálva a játékboltok polcain. A Disney szándékosan visszatartotta a Reyhez kötődő termékek egy részét, hogy ne áruljon el túl sokat a filmről. A vállalat ugyanakkor kissé alul is becsülte a karakter népszerűségét, a film bemutatóját követően ugyanis a Rey-figurákat valósággal elkapkodták a játékboltokból. A Star Wars – Az ébredő Erő öt hét alatt Észak-Amerikában minden addigi rekordot megdöntve 861 millió dolláros (248 milliárd forint), az egész világon 1,88 milliárd dolláros (543 milliárd forint) jegyárbevételt hozott.