Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 11
  •  
    11
    Shares

A járművezető szakma, a jegyellenőri munka, és a kalauz-hivatás történetét, érdekességeit mutatja be a Földalatti Vasúti Múzeum új, a Múzeumok éjszakája alkalmából nyíló időszaki kiállítása. A kontinens első -1896. május 2-án átadott- földalattijának állít emléket a Földalatti Vasúti Múzeum, amely 1975-ben nyitotta meg kapuit a látogatók előtt. 1996-ban a földalatti megindulásának 100. évfordulójára – a teljes földalatti vonal mellett – a múzeum is megújult.

061.HU

A tárgy- és képanyaggal gazdagon illusztrált tárlat a fővárosi közlekedési eszközök személyzetének, a BKV és a jogelőd társaságok járművezetőinek, kalauzainak, ellenőreinek tevékenységébe, munkaeszközeibe, oktatásába enged bepillantást. A bemutatón olyan érdekes tényekre is fény derül, hogy miért nem beszéltek az első villamosvezetők magyarul, vagy mikor jelentek meg a nők a volán mögött.

A járművezetők és a kalauzok évtizedeken keresztül, már az első lóvontatású járművektől kezdve kiegészítették egymás munkáját, egészen a BKV kalauz nélküli rendszerének bevezetéséig. A kalauzi munkakör megszüntetése után a jegyvizsgálatot ellenőrök vették át, akik immár nem az utasok rendszeres kísérői, csak időnként felbukkanó szereplői a közösségi közlekedésnek. A jegyellenőrzés feladata 2012-től a Budapesti Közlekedési Központ, a BKK hatáskörébe tartozik, ám a fővárosi járművezetők többsége ma is a BKV alkalmazásában áll.

Szombaton, a Múzeumok éjszakáján a Deák téri bemutatótér éjfélig várja a látogatókat.

fotó: MTI/Mónus Márton


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  • 11
  •  
    11
    Shares