Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •  

Budapest tervpályázatot ír ki a Duna-part hasznosítására- írja a varosban.blog.hu. Ez azt jelenti, hogy megtörténik az első fontos lépés, ha minden a tervek szerint halad, néhány év múlva a Duna Budapest szerves részévé válik és nem választják majd le úgy a város testéről a rakpartok a folyót, ahogy most.

“Nyilván iszonyú érzékeny, nehéz projektről van szó, mert két fontos feltételnek kell egyszerre megfelelni: a jelek szerint ma még képtelenség átverni a rakparti autós forgalom teljes megszüntetését, egyszerűen nincs mivel pótolni ezt a két fontos észak-déli útvonalat, mégis nonszensz, hogy van egy gyönyörű folyónk, amihez képtelenség lejutni, amit nem lehet turisztikailag, vagy még inkább a városlakók örömére hasznosítani.”

Pedig elképzelések voltak már, jó öt éve írt a blog a Szeretem Budapestet mozgalom terveiről, amik nagyon ígéretesek voltak, ezek tehát nem az új, hivatalos látványtervek, csak egy korábbi, remekül sikerült koncepció képei:

És az olyan projektek, mint a Danube Flow is évek óta próbálják felhívni a városlakók figyelmét a fenti problémára. A Duna hasznosítására novemberig lehet elküldeni az ötleteket, decemberben eredményhirdetés, és ha lehet hinni az önkormányzatnak, 2017-ben neki is állnak a megvalósításnak, főleg EU-s pénzekből.

A tervpályázat alapján a következők körvonalazódnak:

  • a rakparti autós forgalom megszüntetésével, föld alá terelésével nem számolnak
  • de minden egyéb módon megpróbálják csökkenteni az autós jelenlétet
  • eltüntetik a parkolók egy részét, átalakítják a parkolási rendet
  • csillapítják a forgalmat: ha sikerül valami olyasmit kialakítani, mint az új Főutcában, már drasztikus lesz a változás
  • csökkentik a teherforgalmat
  • zöldfelületeket, gyalogos sétányokat, kerékpárutakat alakítanak ki.

Ez azt jelenti, hogy valóban bevonnák a folyót a mindennapokba, úszó kiállítóterek, koncerttermek, színpadok lennének rajta, értitek, nyáron kiülünk a Dunára és megnézünk egy előadást.

 

A projekt első körben a Kossuth tér-Fővám tér közti szakaszt érinti. Aztán ha ez lezárult, jöhet a pesti oldal északi szakaszának felújítása a Dagályig, majd jön a budai szakasz.

Forrás: varosban.blog.hu


Tetszett a cikk?
  •   
  •   
  •  
  •